Hatalmas küzdelmet hozott a Magyar Nagydíj első szabadedzése, igazi tűzijáték volt a pályán. Az edzés első fele elég eseménytelenül telt, a csapatok épp csak “kiszagoltak” a pályára, de vissza is tértek a bokszba, hagyták, hogy a kiscsapatok pilótái letakarítsák a port.

A második háromnegyed órában már sűrűn körözött a mezőny. Kezdetben a McLarenek tűntek az egyértelmű favoritnak, sőt, úgy látszott, hogy a Ferrarik hátrányban vannak. Fernando Alonso és Lewis Hamilton saját kis csatájukat vívták a köridő tekintetében, amit aztán Felipe Massa fél másodperccel szárnyalt túl.

Vettel nem kezdett rosszul

Vettel nem kezdett rosszul

Vettel nem kezdett rosszul


Az utolsó percekben A BMW-s Robert Kubica durrantott nagyot, szuperlágy keveréken teljesített 1:22.390-es körideje olyan jól sikerült, hogy ezt már senki nem tudta megjavítani. A legutolsó körig úgy nézett ki, hogy Massán kívül a “fantasztikus négyes” többi tagja, nem bírja az iramot, Nick Heidfeld és Nico Rosberg is eléjük ugrott, végül azonban helyreállt a rend: Kubica mögött Massa, Räikkönen, Alonso és Hamilton sorakoztak, egy kicsit több mint egy tizedmásodpercen belül.

Nick Hiedfeld nem tudta tartani a lépést lengyel kollégájával, ő a hatodik helyen fejezte be a délelőttöt, míg Rosberg az edzéseken már örökbérletként birtokolt hetedik helyig jutotta Williamsszel.

A top10-be még befért a két Honda és Ralf Schumacher a Toyotával. Schumacher és Rubens Barrichello is megpördültek egyszer a célegyenes végi kanyarban, de komolyabb bajuk nem esett.

Voltak azonban szerencsétlenebb versenyzők is, Mark Webber Red Bullja a célegyenesben megbokrosodott, bokszutca kijáratánál le is kellett állnia. A testvércsapattól Vitantnio Liuzzi hamarosan követte az ausztrál példáját és ő is ugyanoda parkolta le a Toro Rossót. Felipe Massa alatt az utolsó körének megkezdése előtt adta meg magát az autó, ugyanott állt meg ő is, mint a két másik pilóta.

Szokásához híven megint jól teljesített a Super Aguris Anthony Davidson a pénteki szabadedzésen, a 11. időt futotta, a Renault-k pedig – ugyancsak szinte hagyományosan – hátul végeztek. Heikki Kovalainen a 15., Giancarlo Fisichella pedig csak a 17. eredményt érte el.

Az edzésen két pilóta is első köreit futotta az autóval, a Toro Rosso-s Sebastian Vettel egész jól szerepelt, csapattársát csak hajszállal, de elverte, és nagyjából elégedett is volt az autóval. A spykeres újonc, Sakon Yamamoto már nem teljesített ilyen jól – tegyük hozzá, hogy tavaly október óta nem ült F1-esben – még a saját csapattársától is jó két másodpercet kapott, ami rettentő sok ugyanazzal az autóval! Majdnem  hat másodperces hátrányával tökutolsó lett a japán.

Magyar Nagydíj, 1. szabadedzés, Hungaroring, 2007.08.03.

Név Csapat Idő
 1.  Kubica BMW Sauber 1:22.390
 2.  Massa Ferrari 1:22.519
 3.  Räikkönen Ferrari 1:22.540
 4.  Alonso McLaren-Mercedes 1:22.585
 5.  Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.654
 6.  Heidfeld BMW Sauber 1:22.891
 7.  Rosberg Williams-Toyota 1:22.983
 8.  Button Honda 1:23.294
 9.  Barrichello Honda 1:23.601
10. R. Schumacher Toyota 1:23.802
11. Davidson Super Aguri-Honda 1:24.102
12. Trulli Toyota 1:24.318
13. Wurz Williams-Toyota 1:24.321
14. Coulthard Red Bull-Renault 1:24.474
15. Kovalainen Renault 1:24.733
16. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:24.905
17. Fisichella Renault 1:24.920
18. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 1:24.976
19. Sato Super Aguri-Honda 1:25.307
20. Webber Red Bull-Renault 1:25.584
21. Sutil Spyker-Ferrari 1:26.332
22. Yamamoto Spyker-Ferrari 1:28.118