A Ferrari versenyzője Felipe Massa győzedelmeskedett a Forma-1-es világbajnokság negyedik futamán Spanyolországban. A brazil pilóta elsőségét, mindössze Fernando Alonso veszélyeztette egy rövid ideig, ugyanis a kétszeres világbajnok körbe akarta autózni a rajtnál. Ám Massa nem hagyta magát, és szépen kivezette a fűre az agresszíven támadó spanyolt.

Elképesztő, de Hamilton vezeti a bajnokságot

Elképesztő, de Hamilton vezeti a bajnokságot


Ezzel Alonso visszaesett a negyedik helyre Kimi Räikkönen mögé, akit viszont a rajtnál megelőzött Lewis Hamilton. Räikkönen nem is tudott javítani, mert a 10. körben kényszerűen feladta a versenyt, miután vélhetően a Ferrari elektromos rendszerében ment tönkre valami.

A McLarenek közül ezúttal nem a hazai közönség előtt hajtó Alonso, hanem Lewis Hamilton nyújtott jobb teljesítményt, sorozatban harmadszor szerezte meg a második helyet. Ez pedig azt jelenti, hogy immár ő egyedül vezeti a világbajnoki pontversenyt.

Ez volt Massa idei második győzelme, ami mellé a leggyorsabb kört is megszerezte a katalán pályán. Összesítésben a Ferrari pilótájának a mostani a negyedik sikere. Az első kerékcserénél meleg pillanatot élt át Massa és a Ferrari is. Kigyulladt ugyanis a versenyautó, amikor befejezték a tankolást, de a pilóta kihajtott és a menetszél eloltotta a lángokat.

Fisichella valószínüleg nem kapott elég benzint, ezért a végén elvesztette a 8. helyet

Fisichella valószínüleg nem kapott elég benzint, ezért a végén elvesztette a 8. helyet


Ahogy eddig mindig, most is egy BMW futott be a negyedik helyen, de most nem Nick Heidfeld, hanem Robert Kubica örülhetett. Heidfeldet úgy engedték ki az első tankolás után, hogy a jobb első keréken még rajta volt a légkulcs. Az indulástól ugyan leesett a szerszám, de így nem húzták meg rendesen a kereket, ezért egy körrel később újra a boxban volt a német, ezzel az 5.-ről a 14. helyre esett vissza. Késöbb váltóhiba miatt Heidfeld feladta a Spanyol Nagydíjat.

Nem úszta meg blamázs nélkül a Renault sem, vélhetően túl kevés üzemanyagot tankoltak a második alkalommal Giancarlo Fisichella autójába, ezért az olasznak – egy nem tervezett – harmadik alkalommal is a boxba kellett hajtani a futam vége felé. Csakhogy ezzel elvesztette a nyolcadik, pontot érő helyét, amit megörökölt Tacuma Sato. A japán versenyző ezzel megszerezte a Super Aguri első pontját a Forma-1-ben. A francia csapat becsületét a hetedikként végző Heikki Kovalainen mentette meg.

Már nem a mezőny végéhez tartozik az Aguri

Már nem a mezőny végéhez tartozik az Aguri


Ha mással nem, legalább egymással nagy csatát vívtak a Hondák, olyannyira, hogy amikor Jenson Button visszatért a Boxutcából az első tankolásnál, pont Barrichello mellé érkezett meg. De annyira agresszívan támadott, hogy nekiment csapattársának, mehetett is vissza egy új első vezetőszárnyért.

Persze voltak olyanok akik örömmel emlékeznek majd erre a versenyre, az egyik David Coulthard, akit a futam végén fellépő váltóhiba sem akadályozta meg abban, hogy ötödik legyen.

A 2007-es Spanyol Nagydíj végeredménye:

Massa a McLarenek előtt nyert 1

Leggyorsabb kör: Massa, 1:22.680

A futam után mondták:

Felipe Massa:
Kicsit szoros volt az első kanyar, Fernando megpróbált beszorítani, de én voltam jobb helyzetben. Komoly kockázat volt mindkettőnk szempontjából az előzés, ám nem akartam elveszíteni a vezető helyemet, úgy mint Malajziában. Össze is értek egy kicsit az autóink. Ez után miután láttam, hogy a kocsi sértetlen belehúztam. Sikerült egy kis időelőnyre szert tennem, így már a kezemben tartottam a versenyt.

Lewis Hamilton:
Tudtuk, hogy jó a stratégiánk. Ám mivel ezen a pályán nem nagyon lehet előzni, tudtam, hogy előrébb kell kerülnöm a rajtnál, ezért megpróbáltam megelőzni Kimit, ami sikerült is, majd Fernandót is az után, hogy összeakadt Felipével. A legtöbbet hoztam ki a kocsiból, de nem tudtam ledolgozni a hátrány Felipével szemben. Az, hogy vezetem a bajnokságot, az egy álom megvalósulása.

Fernando Alonso:
Három helyet veszítettem az után, hogy Felipét megpróbáltam megelőzni. Az autó egy kicsit meg is sérült. Viszonylag nehéz akkor a verseny, ha az embert kikényszerítik a pályáról és kevesebb benzine van, mint az előtte autózónak. Az első kanyarban kockáztattam, hogy megszerezzem a győzelmet. Kicsit csalódott vagyok a futam miatt. Ha Kimi nem áll ki, akkor talán nem is kerülök a dobogóra. A második helyről indulva pedig nem ez volt a célom a versenyen.

Következő verseny: Monacoi Nagydíj két hét múlva