A jó és a rossz emlékek versenye

2000-ben nyolc év kihagyás után tért vissza a Forma-1 az Egyesült Államokban, ahol a technikai sportok legalább olyan népszerűek, mint Európában. Csakhogy a nézők nem értették a versenyt, ők a show-ért és az előzésekért mennek egy Nascar, Indycar futamra, ezt várták az F1-től is. Így az évről évre csökkenő nézőszámú rendezvény tavaly kapta meg az utolsó döfést.

2005-ben a Michelin gumik alkalmatlansága miatt hatalmas botrányt kavarva csak a hat, Bridgestone gumival szerelt autó körözött Indianapolisban. Ekkor szerezte Michael Schumacher tavalyi egyetlen futamgyőzelmét.

Idén ugyan már szerzett kettőt a német klasszis, de lehet, hogy ennél több nem jut neki, látszólag az erőviszonyok nem változnak. Úgy tűnik, már nincs olyan, hogy a Renault pályája. Fernando Alonso fölénye akkora, hogy mindenhol ő a favorit. De talán, ha Kimi Räikkönen végre megbízható autót kapna, megszorongathatná a spnyolt.

Hiába tartunk az évad felénél, ha valami drasztikus változás nem történik, akkor a világbajnokság már eldőlt. Nekünk magyaroknak azonban az Amerikai Nagydíjjal kapcsolatban a 2004-es futamra kell emlékeznünk, amikor Baumgartner Zsolt sporttörténelmet írva, pontot szerzett a Minardival.

Idén lejár az amerikai pálya szerződése és elképzelhető, hogy nem lesz folytatás, Bernie Ecclestone, ugyanis nem nyilatkozott túl pozitívan a hosszabbításról.

Pálya és verseny:

A pilóták szeretnek Indianapolisban versenyezni, hiszen egyedül itt autózhatnak döntött szakaszon. Az eredeti pályát 1909-ben 3,2 millió téglából építették, melynek emlékét ma is őrzi a rajt után meghagyott sor, a Brickyard.

Az F1-esek azonban nem a hagyományos Nascar pályát használják, hanem csak az ovál kevesebb, mint felét, majd áttérnek egy lassabb kanyargós részre. Egy 4192 méter hosszú körben így is 55 százalékot mennek padlógázzal, sőt az ovál szakasznál több mint 20 másodpercig, 1780 méter hosszú szakaszon egyfolytában gyorsítanak, ami kiemelkedően megterheli a motorokat. A gumik ferde terhelése mellett ez teszi kritikussá az autók szempontjából a futamot.

Az időmérő edzés 2006 július 1. nálunk 23 órakor látható az RTL Klubbon, a német RTL viszont élőben adja 19:00 -tól

A 73 körös Amerikai Nagydíj július 2-án helyi idő szerint 13 órakor, itthon 19:00-kor kezdődik.

2005-ös dobogó: 1. Michael Schumacher (Ferrari), 2. Rubens Barrichello (Ferarri), 3. Tiago Monteiro (Jordan)

A pályarekordot Rubens Barrichello tartja 2004-ből, ideje 1 perc 10.399 másodperc.