Alonso nyert, a Renaulté a bajnoki cím is

Tökéletes évet zárt 2005-ben a Renault csapat, miután az újdonsült világbajnok, Fernando Alonso a Kínai Nagydíjon szerzett idei hetedik győzelmével megszerezték a csapatvilágbajnoki címet is. A Renault most először szerzte meg ezt az elismerést.

[bekkep]A spanyol pilóta a rajttól kezdve végig magabiztosan és nagy fölénnyel vezette a versenyt, sokáig csapattársa Giancarlo Fisichella autózott mögötte. Viszonylag sima verseny volt ez a Renault csapatnak, mert gyorsabbak voltak , mint a McLaren, akiket a balszerencse sem került el. A 18. körben a 10-es kanyarban a rázókő egy darabja kifordult a helyéről, és felsértette Juan Pablo Montoya autójának jobb első kerekét.

Ezt a következő körben kicserélték, de emiatt oda is lett a kolumbiai versenye, mert egy körrel később újra a boxba hajtott, hogy tankolhasson is. A kalandnak ekkor sem volt vége, mert az ütéstől komolyabba megsérült a McLaren, és a 24. körben Montoya feladni kényszerült a versenyt. A pálya javítása miatt a pilóták ezalatt a biztonsági autó mögött köröztek.

Ettől kezdve hiába tett meg mindent Räikkönen, erejéből csak annyira futotta, hogy megelőzze Fisichellát a második boxkiállások alkalmavál, melyet ismét a biztonsági autó részvétele mellett tettek meg. A 30. körben ugyanis Narain Karthikeyan összetörte autóját és teleszórta alkatrészekkel a pályát.

[bekkep]Ekkor úgy tűnt Fisichellláé lesz a harmadik hely, de hat körrel a vége előtt keresztülhajtásra büntették, mert a második kerékcserénél a boxba hajtáskor versenyzőhöz nem méltóan viselkedett, feltartotta Raikkönent és Barrichellot.

Mindezt azért, hogy mire ő odaér a csapatához, Alonso kiálljon onnan. Korábban a McLaren is eljátszotta ezt Belgiumban, azóta azonban az FIA büntet érte.

Ennek hatására a jól taktikázó Toyota, illetve Ralf Schumacher ölébe hullott a harmadik hely. Jól használta ki a biztonsági autó okozta kavarodást Cristian Kilen (5.) és Felipe Massa (6.) is, mindketten remek eredménnyel zártak.

[bekkep]A futam utolsó harmadában Mark Webber és Rubens Barrichello csatája nyújtott izgalmakat. A brazil körökön keresztül maga mögött tartotta az ausztrált, de egyszer hibázott, ekkor Webber (7.) és Button (8.)is elment mellette. Egy körrel később pedig David Coulthard fékezte ki és előzte meg.

A Ferrari csapat hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher sem zárt túl jó hétvégét. Már a verseny előtt a bemelegítés során összeütközött Christijan Albers Minardijával, ezért mindketten a tartalékautóval vágtak neki a boxból a futamnak. Ám a futam sem alakult túl jól a németnek, a 22. körben a biztonsági autó mögött megpördült és a sóderágyba csúszott majd feladta a versenyt.

 

Forma-1 Kínai Nagydíj

A verseny végeredménye:

1. ALONSO Renault (M) 1h39’53″618 183.235 Km/h
2. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) + 0’04″015 183.112 Km/h
3. R.SCHUMACHER Toyota (M) + 0’25″376 182.462 Km/h
4. FISICHELLA Renault (M) + 0’26″114 182.440 Km/h
5. KLIEN RedBull Cosworth (M) + 0’31″839 182.266 Km/h
6. MASSA Sauber Petronas (M) + 0’36″400 182.128 Km/h
7. WEBBER Williams BMW (M) + 0’36″842 182.115 Km/h
8. BUTTON BAR Honda (M) + 0’41″249 181.982 Km/h
9. COULTHARD RedBull Cosworth (M) + 0’44″247 181.892 Km/h
10. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) + 0’59″977 181.419 Km/h
11. MONTEIRO Jordan Toyota (B) + 1’24″648 180.683 Km/h
12. BARRICHELLO Ferrari (B) + 1’32″812 180.440 Km/h
13. PIZZONIA Williams BMW (M) +1 kör
14. DOORNBOS Minardi Cosworth (B) +1 kör
15. TRULLI Toyota (M) +1 kör

Kiesettek:

16. ALBERS Minardi Cosworth (B) +5 kör
17. SATO BAR Honda (M) +22 kör
18. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) +28 kör
19. MONTOYA McLaren Mercedes (M) +32 kör
20. M.SCHUMACHER Ferrari (B) +34 kör

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai:

Fernando Alonso:

A csapat részéről is fantasztikus idény volt. Arra törekedtünk, hogy nyerjünk és sikerült, itt vagyunk. Kicsit túlkormányozott volt az autó beállítása, ezen kívül azonban remek volt a kocsi. Kicsit zavar, hogy csak hét versenyt nyertem, ugyanannyit, mint Kimi, a kocsiban több volt, 10-11 futamon is győzhettem volna. Nagy volt a nyomás rajtam a Kimi-vel való versenyzés során, neki több műszaki hibája volt, de bebizonyítottuk, hogy miénk a legjobb autó.

Kimi Räikkönen:

Mindent elkövettem, de ez nem bizonyult elégnek, a Reanult túl gyors volt. A mi autónk pedig nem volt elég jó most, lehet, hogy túl nehéz volt. Ez nem a mi napunk volt. A verseny szempontjából nem számított, hogy Montoya eltalálta a csatornafedelet.

Ralf Schumacher:

Nagyon nehéz hétvégénk volt, az autó nagyon nehezen volt kezelhető az elején. A biztonsági autó bejövetelét jól kihasználtuk, jól alakult a taktikánk.