Kálvária és remény
Kálvária és remény

Kálvária és remény

Kálvária és remény

Kálvária és remény
Kálvária és remény 29
Kálvária és remény 30
Kálvária és remény 31
Kálvária és remény 32
Kálvária és remény 33
Kálvária és remény 34
Kálvária és remény 35
Kálvária és remény 36
Kálvária és remény 37
Kálvária és remény 38
Kálvária és remény 39
Kálvária és remény 40
Kálvária és remény 41
Kálvária és remény 42
Kálvária és remény 43
Kálvária és remény 44
Kálvária és remény 45
Kálvária és remény 46
undefined
Kálvária és remény 48
Kálvária és remény 49
Kálvária és remény 50
Kálvária és remény 51
Kálvária és remény 52
Fotó megosztása:

Ahogy a korábbi években ezúttal is az időjárás játszotta a fő szerepet a Forma-1-es világbajnokság Belga Nagydíján. A pálya ugyanis nedves volt amikor elindult a verseny és a futam végére sem száradt fel teljesen.

[bekkep]Ennek ellenére többen is próbálkoztak száraz gumival, ami komoly kavarodást és baleseteket hozott a mezőnyben. Elsőként Fisichella esett ki, aki hatalmas lendülettel előzgette ellenfeleit, de a 10. körben az Eau Rouge-ban 300 km/óra környékén kicsúszott és összetörte a Renault-t. A baleset miatt beküldött biztonsági autó felkavarta a versenyt, ekkor Ralf Schumacher került a rajttól vezető Montoya mögé.

Ám a német is kicsúszott miután csapata száraz pályára való gumikat szerelt autójára, végül szerencsével a hetedik helyen ért célba. Csapattársa azonban rosszabbul járt, Trullinak is hasonló taktikát dolgozott ki a csapat, ám a slick gumikkal a 14. helyre került, majd Monteiro hibája miatt később összetörte a Toyotát.

Úgy tűnt az esős időben a Ferrarinak is lehet keresnivalója, mert Michael Schumacher viszonylag gyors volt, de a 12. körben Tacuma Sato hátulról nekiment és összetörte mindkettőjük autóját.

[bekkep]A japán ezzel valószínűleg minden esélyét elvesztette, hogy a Forma-1-ben maradjon, mert állítólag csapata a verseny előtt közölte vele, a következő összes versenyen pontot kell szereznie, hogy tárgyalhassanak.

Sokáig úgy tűnt, hogy kettős McLaren győzelem lesz Räikkönen elsőséggel, miután a második kiállások alkalmával a finn megelőzte csapattársát. Ám négy körrel a vége előtt Pizzonia hátulról nekiment Montoyának, ezzel mindketten kiestek.

Räikkönen megnyerte a versenyt, de túlságosan nem örülhet, mert az egész versenyen óvatosan, taktikusan autózó Fernando Alonso lett a második. Hiába tett meg mindent a finn, csak két ponttal csökkentette lemaradását a világbajnoki pontversenyben, ahogy a McLaren is a Renault-val szemben. Ám továbbra is küzdhetnek a győzelemért.

[bekkep]Jenson Button lett a harmadik aki, elsősorban nem csak a kiesőknek köszönheti eredményét, a verseny végén megelőzte Mark Webbert és Rubens Barrichellot is. A verseny kavarodását jelzi, hogy Webber úgy lett negyedik, hogy négyszer volt a boxban.

Ki kell emelni Tiago Monteirot is, aki pontot szerzett a Jordan számára, amely utoljára a hatautós Amerikai Nagydíjon volt ilyen tekintetben eredményes.

A verseny részleteit a 2. oldalon olvashatják:

 

Forma-1 Belga Nagydíj

A verseny végeredménye:

1. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 0h13’00″000 Km/h
2. ALONSO Renault (M) + 0’28″000 1367.572 Km/h
3. BUTTON BAR Honda (M) + 0’32″000 1360.835 Km/h
4. WEBBER Williams BMW (M) + 1’01″000 1313.910 Km/h
5. BARRICHELLO Ferrari (B) + 1’18″000 1287.877 Km/h
6. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) + 1’27″000 1274.508 Km/h
7. R.SCHUMACHER Toyota (M) + 1’28″000 1273.040 Km/h
8. MONTEIRO Jordan Toyota (B) + 1 kör
9. KLIEN RedBull Cosworth (M) + 1 kör
10. MASSA Sauber Petronas (M) + 1 kör
11. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) + 1 kör
12. ALBERS Minardi Cosworth (B) + 2 kör
13. DOORNBOS Minardi Cosworth (B) + 3 kör

Kiesettek:

14. MONTOYA McLaren Mercedes (M) + 4 kör
15. PIZZONIA Williams BMW (M) + 5kör
16. TRULLI Toyota (M) + 10 kör
17. COULTHARD RedBull Cosworth (M) + 26 kör
18. M.SCHUMACHER Ferrari (B) + 31 kör
19. SATO BAR Honda (M) + 31 kör
20. FISICHELLA Renault (M) + 34 kör

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai:

Kimi Räikkönen:

Mikor a biztonsági autó bejött, kimentem gumikért, ekkor elém került Ralf Schumacher. Ekkor még vigyáztam a gumikra, de később sikerült gyorsulnom és újra felzárkóztam. Nagyon sajnálom, hogy így járt a csapat, mert megérdemeltük volna, hogy mindketten felállhassunk a dobogóra. Továbbra is küzdünk, mindent megteszünk, hogy minél több pontot szerezzünk.

Fernando Alonso:

Elég nehezek voltak a körülmények. Bár a kocsink jó volt, de nem akartuk kockáztatni a bajnokságot. Visszavettem és a pontszerzésre koncentráltam. A második hely sokkal jobb volt, mint amire számítottam. Minden kiállásnál gondolkodtunk a slick gumikon, de végül maradtunk az intermedianál, ami jól működött.

Jenson Button:

Nem is hittem a verseny előtt, hogy így végezhetünk. Az autóm csúszkált, próbáltuk a slick gumikat is, de aztán visszatértünk az intermédiára. Jó versenyt vívtam Mark Webberrel és Rubens Barrichelloval.


A Belga Nagydj körről körre:

A Spa-Francorchamps-i pályán délelőtt még esett az eső, így a Forma-1-esek felszáradó pályán vághattak neki a futamnak. Az élmezőny pilótái intermedia, azaz köztes gumit tettek fel, amiben már több barázda van, mint a slickben, de tapadása sokkal nagyobb, mint az eső gumiké. 17 fok volt a belga pályán az aszfalt ekkor 18 Celsius fokos volt.

[bekkep]Mindkét Minardi hiányzott a rajtrácsról, mert a csapat úgy döntött, hogy a boxutcából rajtoltatja el őket. A 44 körös verseny rajtja érdekesen alakult, mindenki a biztonságra törekedve startolt. Trulli az első kanyarban megelőzte Raikkönent, de finn a következő egyenesben visszavette második pozícióját.

Michael Schumacher a rajt után megelőzte öccsét és feljött a negyedik helyre. Az első kör után Montoya vezetett, mögötte, Räikkönen, Trulli, Alonso, Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Button, Sato. A második körben mindkét BAR megelőzte Ralf Schumachert, valamint Sato elment Button mellett is. Ugyanekkor Fisichella leelőzte Webbert.

A két McLaren kezdett elszakadni a mezőnytől, két kör után már több mint 2,5 másodperc volt Trulli lemaradása. A középmezőny továbbra is egymást követve vonatozott, Fisichella a negyedik körben már a 10. helyen autózó Coulthardot támadta. Az ötödik körben sikerrel járt az olasz, becsapta a skótot és megelőzte.

[bekkep]Ezalatt Ralf Schumacher begyorsult és kezdte támadni Jenson Buttont, majd a hatodik körben megelőzte. Fisichella sem lassított megelőzte Felipe Massát is és megkezdte bedolgozni Buttont is.

Jarno Trulli gyorsult a 10. kör környékére és kissé közelebb került Räikkönenhez. Michael Schumacher pedig beérte Fernando Alonsot. A 10. körben az Eau Rouge-ban megcsúszott Fisichella versenyautója, majd megpördült és a gumifalba csapódott.

A Renault csúnyán összetört, a darabjai a pályán szétszóródtak, ezért beküldték a biztonsági autót, de Fisichella sértetlenül megúszta. Ekkor szinte a teljes mezőny a boxba hajtott új gumikért. A legtöbben újra Intermedia gumit kaptak, de például Webber slickkel állt vissza.

[bekkep]Két körrel később Montoya vezetett, őt Villeneuve, Ralf Scumacher, Raikkönen, Alonso, Massa Barrichello követte. Michael Schumacher a 12. helyen állt, de a célegyenes végén Tacuma Sato nekiment hátulról, ezzel mindketten kiestek. A német nagyon bosszús volt.

Ralf Schumacher és Räikkönen azonnal támadta, majd megelőzte Villneuve-öt, Alonso viszont nem bírt vele, de üldözte. A Safety Car-os esetből Ralf Schumacher és Villeneuve jött ki a legjobban, előbbi a második, utóbbi a negyedik helyen folytatta. Trulli viszont sokat veszített, a harmadik helyről a 14-re esett vissza.

Ralf Schumacher nem csak második lett, de elkezdett felzárkózni Montoyára, körönként egy másodperccel gyorsabb volt a német. A 18. körben tönkrement David Coulthard autója, a skót feladta a versenyt. A versenyautóból az olaj a célegyenes végén folyt ki a pályára.

[bekkep]Jacques Villeneuve a 20. körben hajtott ki a boxba először, mivel intermedia gumikat kapott, a szabályoknak megfelelően ezúttal a kerékcserével egy időben tankolhattak is autójába. A 23. körben Jenson Button több kanyaron keresztül támadta Villeneuvet, majd megelőzte.

A 24. körben Ralf Schumacher kereket cserélt, slicket tettek fel, de a hideg gumik nem tapadtak túl jól, a német kipördült. Tovább tudott menni, de sok időt veszített. A száraz pályára alkalmas gumik nem tapadtak, ezért a következő körben visszament a boxba és visszatették az intermedia gumikat. Ezzel a német nem csak a második helyet bukta el, de a jó eredményt is.

Räikkönen viszont feljött a második helyre és kezdett felzárkózni az élen autózó Montoya mögé. Őket Alonso (+15 mp), Massa (+37 mp), Barrichello (+42 mp), Webber, Button, Monteiro követte. A 28. körben Pizzonia is megelőzte Villeneuve-öt.

[bekkep]Villenuve és Karthikeyan izgalmas csatát vívtak, a kanadai autója megcsúszott az Eau Rouge-ban, amit utána az indiai megpróbált kihasználni. Körbe akarta autózni a sauberest, de kicsúszott a pályáról, ám ott sem lassított és padlógázzal áttolta a füvön. A 29. körben Massa kiállt a boxba, ahol slick gumikat tettek fel neki, majd a nyolcadik helyre állt vissza.

Räikkönen ezalatt gyorsabb köröket teljesített, mint csapattársa és egy másodpercre megközelítette őt. Barrichello a 31. körben tankolt, de gumit nem cseréltek az autóján. Felipe Massának sem jött be a kerékcsere, megcsúszott, többen is elmentek mellette.

Fernando Alonso 13. körrel a vége előtt állt ki tankolni. Őt egy körrel később Montoya követte. Bár a pálya száradt, a McLaren intermedia gumikat tett fel a kolumbiai autójára. Räikköen ekkor átvette a vezetést. Ezalatt Massa visszakapta intermedia gumijait közben Button és Pizzonia is tankolt.

[bekkep]Kimi Räikkönen két kört tudott futni mielőtt kiállt tankolni, illetve gumit cserélni. Visszatérve megtartotta vezető helyét, tisztán tudott visszaállni Montoya elé. Jarno Trulli utolérte Tiago Monteirot, aki véletlenül megnyomta a boxutcai fordulatszámszabályzó gombját amitől a Jordan lelassult, a mögötte érkező olasz nekikoccant. Autója elvesztette első vezetőszárnyát, amitől kicsúszott és összetörte a Toyotát.

Räikkönen azonnal ellépett, két kör alatt hét másodperccel előzte meg csapattársát. Mögöttük Alonso, Barrichello, Button, Webber, Ralf Schumacher, Pizzonia autózott. A 38. körben Jenson Button kifékezte a “buszmegálló” előtt Barrichello-t és feljött a negyedik helyre. Ugyanekkor Webber már negyedszer járt a boxban, ezúttal ismét száraz pályára való gumikat kapott.

Montoya visszavett a tempóból, Alonso-hoz hasonló köröket teljesített, ami 3,5-4 másodperccel lassabb volt, mint Räikkönen tempója. Chritian Klien négy körrel a vége előtt már száraz gumikon autózva tolta le Alonsot a pályáról, hogy visszavegye körét.

[bekkep]Ugyanekkor Juan Pablo Montoya és Pizzonia összeütközött. A brazil slick gumijain Klienhez hasonlóan vissza akarta szerezni lekörözését, nekiment hátulról a mclarenesnek. Ezzel Alonso feljött a második helyre, amit a célig meg is őrzött. Kimi Räikkönen megnyerte a versenyt, és Jenson Button lett a harmadik. A további pontszerzők: Webber, Barrichello, Villeneuve, Ralf Schumacher, Monteiro.