Pár éve még furcsán néztek arra, aki egy Jawa Babetta nyergében fordult be valamelyik menő belvárosi utcába. Ezek a madárcsontú segédmotoros kerékpárok kimentek a divatból, és sosem kerültek igazán közel a menőséghez. Most viszont a villanyhajtás terjedésével, az akkumulátorok fejlődésével változik a helyzet.

Rengeteg elektromos kerékpár van már, de ezekből kifejlődött egy kategória, ami már inkább motor. Vastag kerék, masszív váz, magas végsebesség jellemzi ezeket, amellett, hogy a pedálozás lehetősége is megmarad.

Íme a jövő menő, elektromos Babettája 1

Ennek a stílusnak az egyik képviselője a Super73-S2, ami egyszerű, letisztult formatervvel, és combos mobilos támogatással csábítja a vevőket. A kétkerekűhöz tartozó alkalmazással követhetjük napi útjainkat, látjuk az akkumulátor töltöttségét, az elért sebességet, vagyis rengeteg hasznos adathoz juthatunk a csendes suhanással töltött túráinkról.

A váz a repülőgépiparban is használt 6065/7071-es alumíniumból készült, így könnyű és rozsdamentes, a 20 colos kerekekkel pedig garantált, hogy a padkák, csatornafedelek, kitaposott ösvények sem jelentenek akadályt.

Íme a jövő menő, elektromos Babettája 2

Akkumulátora a benzintankra emlékeztető pakkba került a felső vázcsőre. Levehető, lezárható darab, és kapacitása 960 Wh (wattóra), vagyis szűken 1 kWh. Ezzel elég komoly 120 kilométeres hatótávot jósol a gyártó ECO assist üzemmódban, ami annyit tesz, hogy izommunkával besegítünk a 250 watt teljesítményű elektromos motornak.

Íme a jövő menő, elektromos Babettája 3

Elvileg ilyen rásegítéses módban használható közúton a Super73-S2, de van egy  Off-Road Experience (ORE) beállítás is, amit elvileg csak magánterületen, földutakon lehet használni. Ilyenkor a jó öreg “gázkarral” lehet szabályozni a teljesítményleadást, és így elérhető az 50 km/órás végsebesség is. 

Utóbbit a mobil applikációból lehet aktiválni, természetesen csak ha elhagytuk a kiépített utakat.