A tetőre egy nem túl széles, ámde biztonságos létrán lehet feljutni. A tetőt csúszásmentesített bevonattal látták el a legénység biztonsága érdekében. Az esti munkavégzés estére pedig két oldalt lámpák is rendelkezésre állnak, hogy a tűzoltók ne a vaksötétben matassanak a jármű tetején
A tűzoltókészülékekhez a kihúzható polc segítségével könnyebben hozzá lehet férni
A felépítmény alja fecskendő csatlakozókat rejt
Szivattyútéri kezelőfelület Cerberus automatikus vezérlőrendszerrel, mely szükség esetén a színes karok segítségével manuálisan is kezelhető. A megoldás még az európai gyártmányok között ritkának számít, nemhogy Magyarországon.
16 fotó

A tűzoltóautó fülkéje összesen hat személy szállítására alkalmas, a négy ajtó alatt pedig széles lépcsők könnyítik az utastérbe jutást

A tűzoltóautó fülkéje összesen hat személy szállítására alkalmas, a négy ajtó alatt pedig széles lépcsők könnyítik az utastérbe jutást

A BM Heros Zrt. által gyártott járműveket, amelyek összesen 162 millió forintba kerültek, a fővárosi hivatásos és önkéntes tűzoltóság megalapításának 145., valamint a központi laktanya átadásának 120. évfordulója alkalmából rendezett konferencia előtt adták át. A magyar fővárosban korábban volt hivatásos tűzoltóság, mint a svéd, a norvég vagy az olasz fővárosban – ez gróf Széchenyi Ödönnek volt köszönhető, aki megalapította a hivatásos tűzoltóságot Budapesten 1870-ben.

A most átadott két új gépjárműfecskendőt Rajnai Attila, az állami tulajdonban lévő BM Heros Zrt. vezérigazgatója mutatta be. A cég Renault-alvázakra építette fel a tűzoltóautókat, amelyek 1500 literes tartállyal rendelkeznek. A fecskendők ultramagas nyomásúak, a vízhez habosító anyag adagolható. A berendezéseket számítógép vezérli.

Egy magyar gyártású tűzoltóautót korábban ebben a cikkünkben mutattunk be, kiderül belőle az is, valójában mennyire magyar.