| Röviden – Škoda Yeti 4×4 2,0 TDI DSG | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Enyhe modellfrissítés utáni kompakt, 4×4-es SUV bivalyerős motorral és duplakuplungos automata váltóval. |
| Mit tud? | Városban is jól használható, rövid, de nem szűk autó. |
| Mibe kerül? | 5,1-től 9,7 millió forintig szórnak a listaárak. A tesztautóé 9 millió Ft |
| Kinek jó? | Családoknak vagy pároknak, akik egy kompakt kombinál izgalmasabb autóra vágynak |
Formaterv
Fentről a Mazda CX-5, oldalról az S-Cross meg a koreai konkurencia, alulról pedig a Mokka, a Captur és társai szorongatják a Škoda Yetit. Ehhez képest a hatodik éve piacon lévő Yeti tavalyi modellfrissítése nem sokat adott hozzá az autóhoz. Szemből nézve az aranyos bumfordiság helyett mértéktartó, konzervatív ábrázatot öltött. Új lámpáival a Rapidok és az Octavia szigorához igazodik.
Belső tér
Csinosításból a kötelező ujjgyakorlatnál nem futotta többre, de az tény, hogy a belső téren nem nagyon volt mit fejleszteni. A Roomstertől örökölt, háromrészes hátsó üléspad variálhatósága továbbra is kiemelkedő.
A Varioflex-üléseket hosszirányban tologathatjuk, előrebuktathatjuk, kivehetjük attól függően, mi a feladat. Az először Opel Merivában és a Ford Focus C-Maxban látott trükköt is tudja, a két szélső ülés hátrébb és az ajtóktól beljebb rögzíthető a középső szék eltávolítása után. Így csak ketten férnek el, de ők szellősebben ülhetnek. Kár, hogy ezek a lehetőségek nem járnak alapáron az összes Škoda Yetibe.Kellenek is a variálási lehetőségek, mert a 405 literes csomagtér az alsó határa annak, amivel egy család venni képes az akadályokat. A konkurensek csomagtere jórészt lényegesen tágasabb. A szögletes SUV térkihasználása azonban jó, mert tervezői mindössze 422,2 centiméteres hosszon gazdálkodhattak. Hátul nagyra nőtt utasok is normálisan ülnek, a sajnos rövid ülőlapú, magas üléspad nem kényszeríti őket megtört lábbal utazni. A lábtér közepes, fel-lehajtásakor az asztalka a térdnek ütközik.
A kockaforma SUV a mindennapok hőseként rengeteg rakodóhelyet és praktikus megoldást tartogat utasainak, az ülés alatti fióktól a lehajtható hátsó asztalkákon át az utasülés ledönthető háttámlájáig. A minőségérzet megfelelő, az autó masszív összeszerelése bizalmat ébreszt a Škoda Yeti Outdoor iránt.Milyen városban?
Bár a tesztautó az elvileg a terepjárósabb, Outdoor kivitel, Budapesten nagyon is elemében volt. 4,2 méteres hossza előny, amikor színházba vagy a Zeneakadémiára menet a környék utolsó parkolóhelyére vadászunk. A parkolóradar hasznos, de sokat számít a szögletes karosszéria áttekinthetősége is, amiért egyetlen Yetiben sem kell felárat fizetni. Tetszett az autó fordulékonysága is, a rugózási kényelem viszont csak közepes.
Ehhez a motorhoz a hatfokozatú, olajos kuplungos DSG-váltó rendelhető, 762 000 forintért. A legalsó fokozatokban és elindulásnál apró rántásokkal zavarja meg az összképet, de flott kapcsolásaival és ügyes szoftverével többnyire eltalálja, milyen fokozatot szeretne használni a vezető. Ráadásul sosem felejti magát az alsó gangokban, ezért sokaknál a többletfogyasztás helyett megtakarítás is elérhető vele.Mit tud hosszú úton?
350 Nm fajsúlyos érv a kétliteres dízelmotor mellett. A 170 lóerős verzióval a Škoda Yeti szépen ellő, a bőséges nyomatékra mindig számíthatunk. Robbanékony gyorsulásával ez a motorváltozat érezhetően többet tud a 140 lóerősnél, amely csak negyedmillió forinttal olcsóbb.
| A Yeti és összkerekes konkurensei automatikus váltóval | |
|---|---|
| Škoda Yeti Outdoor 2,0 TDI 4×4 DSG Elegance (170 LE) | 9 036 430 Ft |
| Hyundai ix35 Premium 2,0 CRDi 4×4 aut. (184 LE) | 9 249 000 Ft |
| Kia Sportage 2,0 CRDi 4×4 EX Premium aut. (184 LE) | 9 859 000 Ft |
| Mazda CX-5 CD 4WD Revolution aut. (175 LE) | 10 680 000 Ft |
| Opel Mokka 1,7 CTDI 4×4 Cosmo (130 LE) | 7 200 000 Ft* |
| VW Tiguan Track&Style 2,0 TDI DSG 4Motion (177 LE) | 10 542 650 Ft |
* Nincs belőle 4×4-es automatikus sebességváltóval
A zajszint átlagos, a közös nyomócsöves TDI hangja markánsan jelen van gyorsításkor, egyenletes autópálya tempónál hátérbe vonul dörmögésével. A nem valami fényes, 0,35-ös alaktényezőből fakadó szélzaj nagyobb sebességnél jól kivehető, 130-140-nél a Yeti kulturáltan, békésen halad.
Az első ülések igazán jók és kényelmes üléshelyzetben vezethető az autó. A logikus felépítésű menürendszer hamar kiismerhető, az autó funkciói és szolgáltatásai könnyen használhatóak. Kiemelendők a kormányon lévő, egyben forgatható és nyomkodható gombok, amelyekkel a hangerő állítása illetve a matatás a menükben is gyors és intuitív.Fogyasztás
Tesztünkön 8,1 literes átlagfogyasztást mértünk, ami országúton lemegy 6,5 literre, míg városban a hideg időben 9,3 liter is elfogyott százon. Ha fél liternek vesszük a DSG automatikus váltó üzemanyagigényét, ez nem tétel a duplakuplungos automata kényelméért és gyorsaságáért.
Ár, felszereltség
Az Elegance kivitel, amely eggyel a fényűző Laurin & Klement szint alatt van, 9 036 430 forintra növeli az autó listaárát a 170 lóerős dízelmotorral. Alku előtt a konkurensek sem jutányosabbak: 184 lóerővel az automata váltós és 4×4-es ix35 Premiumért a Hyundai 9 249 000 forintot kér.

Fűthető szélvédővel, fáradásfigyelő szenzorral, DVD-lejátszással és tengernyi más, darabonként nem is drága extrával a Yeti kiválóan a család igényeihez igazítható
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|
Milyen volt a Clióból a középmotoros fenevad és mi köze az autóhoz Laetitia Castának? A Porsche 911 és a Ford Mustang után a Renault Clio történelmét dolgoztuk fel. A cikkért kattintsatok a szövegre!









