Az uniós tagállamokban értékesített új gépjárművek károsanyag-kibocsátási határértékeit megszabó, folyamatosan szigorodó normarendszer, amelyben egyre szélesebb körben vizsgálják és szankcionálják az egészségre és környezetre káros anyagok kibocsátását, illetve folyamatok lezajlását.

Az emissziós normákat EU irányelvek határozzák meg, progresszíven szigorodó mértékben.Az Euro-szabályozás jelenleg hatályos formájában a nitrogén-oxidok, szénhidrogének, szénmonoxid és koromrészecske kibocsátását határozza meg szárazföldi járművek és uszályok esetében.

A jármű- és üzemanyag-típusonként eltérő határértékeknek történő megfelelést szabványos tesztciklusok során ellenőrzik.A 2009. szeptemberében bevezetett Euro5-ös norma az első, 1992-es (Euro1) szabványhoz képest nagyságrendekkel tisztább üzemet ír elő: az engedélyezett szénmonoxid-kibocsátás szintje például dízelmotorok esetében kevesebb mint ötödére, benzinüzemű erőforrásoknál harmadára csökkent, míg a dízeleknél megengedett koromrészecske-kibocsátás ma csupán harmincad része a húsz évvel ezelőttinek.

2014-ben lépett hatályba az Euro 6-os norma, 2023-tól pedig provizórikusan bevezették az Euro 7-es korlátozást. Ennek eredeti előírásai erős ellenállást váltottak ki az autóiparban, mivel a gyártók meglátása szerint teljesítésük csak aránytalan áldozatok árán lehetséges. Ezért a jogalkotók jelentős engedményeket tettek a követelményrendszerben.