A Fiat előre menekülve próbál kikászálódni az elhúzódó autóipari válságból. Leszakítják a sallangokat, új piacokra törnek be, és fejlesztenek. A nagy terv kommunikációjának első lépése az információk félhivatalos szivárogtatása.
Így lett pletykából mára biztos hír, az Alfa Romeo szívébe hatalmas adrenalininjekciót döfve élesztik újra a döglődő márkát. Egy “véletlenül” kiszivárgott táblázat bizonyítja 2016-ig összesen kilenc új típust terveznek piacra dobni kígyós-keresztes emblémával.
Jön egy új modell a prémium kisautók piacára, valamint a Giulietta váltása is várható két éven belül. Emellett az Alfa Romeo végre visszatérne a felső-középkategóriás autók piacára (Mercedes E-osztály, Audi A6 ellenfélként) a Maserati Ghibli alapokon épített Giuliával, remélhetőleg hátsókerék hajtással.
A táblázat legérdekesebb része viszont a speciális autókra vonatkozó oszlop. Három modell szerepel itt, három olyan autó, ami segíthet abban, hogy a márkára jellemző rég megfakult sportosság új erőre kapjon.
A trióból várhatóan az erős tesztelés alatt álló 4C sportkupé érkezik először. A vonatkozó tanulmányt már több autószalonon láthattuk, tulajdonképpen évek óta faragják a középmotoros újdonságot. A közelmúltban annyira lázasan teszteltek az olasz utakon, hogy sikerült árokba tenni az álcázott hátsókerékhajtású gépet.
A modell érkezését egy Facebook-ra publikált kép is megerősíti. Az újévi üdvözlőlap csak egy alacsony profilú abroncsot ábrázol, és sejtelmes jóslatot 2013-ra, miszerint az Alfa nem okoz majd csalódást. Sokan ezt már a 4C jövő évi bemutatásának biztos jeleként értelmezik. Remélhetőleg nekik lesz igazuk.
A 4C különlegessége, hogy a Toyota GT86-hoz hasonlóan tényleg sportautó akar lenni, a 1.8 literes turbós blokkja középmotorként kerül beépítésre, és várhatóan 200-230 lóerőt teljesít majd, ami veszélyes méregzsákká változtatja az alacsony tömegű sportkupét.





