



A HRT ugyan – legalábbis az előzményekhez képest – nagy tervekkel készült 2012-re, eredetileg már a második téli teszten bemutatták volna az új autót, de végül minden nagyjából ugyanúgy alakult, mint 2010-ben és ’11-ben: az utolsó pillanatban óriási a kapkodás, a kiscsapat nincs felkészülve a versenyzésre.
A pénteki szabadedzéseken Narain Karthikeyan ment ugyan egy maroknyi kört, de Pedro de la Rosa autóját végig csak szerelgették, egyetlen felvezető köre után hidraulikai problémával állt vissza a garázsba.
A HRT tavaly Melbourne-ben nem tudta megugrani az időmérőn a 107 százalékos küszöböt, nem indulhattak a versenyen és úgy tűnik, idén is ez a sors vár rájuk.
“Számunkra már szinte az is siker, hogy itt vagyunk Melbourne-ben, mert nagyon nehéz dolgunk volt. A múlt éjszakát végigdolgoztuk, hogy összerakjuk a második autót. Nehéz lesz az időmérő. Nem is törődöm az autó tempójával, csak azzal foglalkozom, hogy mindent elvégezzünk, hogy ott lehessünk a holnapi, harmadik szabadedzésen” – mondta a csapatfőnök, Luis Perez Sala.
“Nekünk Melbourne annyi, hogy információt gyűjtünk az autóról, amiket továbbvihetünk a későbbi futamokra” – tette hozzá.
Persze az is kérdés, hogy két hét múlva Malajziában sikeres lehet-e a kvalifikáció:
“Reméljük, de majd meglátjuk. Nekünk az a lényeg, hogy minél többet tanuljunk. A csapat természetesen egy kicsit kimerült, mert nagyon sokat dolgoztunk az elmúlt hónapban. Szeretném, ha egy kicsit pihennének, aztán majd meglátjuk. Hogy Malajziában vagy épp Sanghajban (sikerül az időmérő)? Mindegy.”