45 094 autóval dermesztően alacsony szinten rekedtek meg az eladások a 2010-es 43 496 után. A magyarországi autókereskedelem fő baja a magánvásárlók eltűnése.
A hitelválság előtti években a privát ügyfelek aránya volt 70 százalékos az összeladásokból, az utóbbi két évben viszont a flottavásárlók részaránya ugrott 70-re.
A céges vásárlók szerényebb felszereltségű és alacsonyabb kategóriájú autók beszerzésével csökkentették költségeiket az elmúlt évben.
Helyet cserélt az Opel és a Ford
A személyautók között a 2010-es első Ford és az akkor második Opel helyet cserélt a dobogó tetején.
5327 eladott autóval és 11,8 százalékos piaci részesedésével az Opel úgy tudta megszerezni az első helyet, hogy nem nyert jelentős állami tenderen.
Egykor 40 ezer, tavaly 1598 Suzuki
Az összpiacon, az autókat és a könnyű haszonjárműveket összeadva viszont a Ford az első, mert a kisáruszállítók között is második.
A Fordot a közbeszerzéseken is jól fekvő VW illetve Skoda követi, a hetedik helyre visszaszorult, összesen 1598 autót eladó Suzukit a Renault és a Toyota is megelőzte.

5327 eladott autóval és 11,8 százalékos piaci részesedéssel a tavaly az Opel volt a legnépszerűbb márka a személyautók között
Gyengült a Chevrolet, de sokat erősödött a Kia és főleg a Hyundai pozíciója, amely a 10-ik a márkák rangsorában, megelőzve a a prémiummárkák között vezető Audit. Az összpiacnál erőteljesebben bővültek az értékesítések mindhárom francia gyártónál és főleg a Daciánál.
A Duster a kezdetben igen hosszú, akár féléves szállítási határidők leküzdése után nagyon húzta a Daciát.
Teret veszítettek a japánok
Nem járt jól a japán márkák zöme: a Honda erősen visszaesett, a Mazda szintúgy, a Mitsubishi és a Subaru egyre inkább súlytalanná válik itthon.

A magánemberek elodázzák autóbeszerzéseket. Mozgósítható tőkéjét inkább végtörlesztésre fordította a lakosság fizetőképes része, nem pedig új autókra
Érdekesség, hogy 36 Porsche és 3 Ferrari kapott magyar rendszámot tavaly, de ebben a mezőnyben a tulajok zöme nem itthon helyezteti forgalomba autóját, a tényleges értékesítés magasabb, akárcsak a 28 autót jegyző Infinitinél.
Börtön múlhat a feketejavításon
Egy műszaki hibából fakadó balesetért a problémás alkatrészt beépítő szerviz felel, ha a tulajdonos igazolni tudja, ki szerelte be a hibás darabot. A tulaj csak akkor háríthatja át a balesetért a felelősséget, ha az elvégzett munkáról számlát kap, magyarul nem feketén dolgozó szerelőnél javíttatja az autóját – hangsúlyozta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke a tegnapi sajtótájékoztatón. A műhely lehet márkaszerviz vagy független javító, a lényeg az, hogy számlát adjon az elvégzett munkáról és a beépített alkatrészekről.
Szerintünk érdemes a jótállási időszakon túl is márkaszervizes karbantartással megőrizni az autó jó állapotát. A garanciaidőből kifutott autókra adott, kedvezményes ajánlatokkal a márkaszervizek árban is versenyképesek, például egy 4 év feletti Opel H Astrához a vezérműszíjkészlet cseréje 40-52 ezer forintba kerül. Számlára, garanciával, jól felszerelt, gyári előírások szerint dolgozó helyen, ahol a számla fejében számon kérhető az elvégzett munka minősége.
Több autó van 17 év felett, mint 3 alatt
A kis darabszámok miatt a 2010-ben átlagosan 11,3 éves korról tovább öregedett a magyar autópark, ma már több 17 év feletti kocsin van rendszám, mint három évnél fiatalabbon – mondta Hanczár Zsolt, a Magyar Lízingszövetség elnöke az Autós Nagykoalíció és az MGE sajtótájékoztatóján.
Kedvező változás, hogy január elsejétől az eladó és a vevő aláírásával rögzül a kilométeróra állása. Az adatbázisban a vizsgaállomások is aktuálizálják a műszakira érkező autók futásteljesítményét, ami korlátozhatja az óratekerést.
Bizonyos esetekben visszajár az áfa
Idén ösztönözheti az új autók megvásárlását a lízingszabályok módosítása. A tartósbérlet (operatív lízing) valamint nyílt végű pénzügyi lízing keretében futó új autók lízingdíjának áfája visszaigényelhetővé vált. Az autó megvásárlásával és üzemeltetésével adódó forgalmi adó levonásának feltétele, hogy útnyilvántartást készítsen a vezető. Ez a lehetőség csak az ÁFA-körbe tartozó jogi személyek számára adott, a magánvásárlók és ÁFA alá nem eső jogi személyek esetében nem igényelhető vissza a lízingdíj áfatartalma.

Messze még a régi szép idők visszatérése. A stagnáló magyar autópiacon a 2010-es 43 496 helyett tavaly 45 094 új autó kapott rendszámot
Alacsonyabb regadó, szaladhat a magánimport
25-ről 27 százalékra nőtt az autók áfája is, ami a forint esésével együtt bőven ellensúlyozza a kedvezőbb regisztrációs adót.
Ez a teher igen jelentős mértékben csökkent, például egy új Opel Astra J-re 1,4 literes, Euro 5-ös motorral nem 361 ezer, hanem 65 ezer forintot kell befizetni.
Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke 45 helyett 52 ezer eladott személyautóra számít idén, a könnyű haszonjárművek darabszáma 11 433 helyett 12 000 lehet.
Nagyobb mértékben nőhet a használtautó-behozatal, mert sokan dönthetnek magánimport mellett a jóval alacsonyabb regisztrációs díjak következményeként.
A hazánkban forgalomba helyezett új járművek, 2009-2011. Forrás: Datahouse








