Abu-Dzabiban bemutatkozott az új Nissan Patrol, a hetedik generáció. Az autó bődületesen nagy. Ha a méreteket írnánk le az nem lenne olyan meggyőző, mint az a kép, amikor Carlos Ghosn, a NissanRenault elnöke áll a kocsi mellett.

Persze kisebb aligha lehet, tekintve, hogy a Toyota Land Cruiserrel kell szembeszállnia, ami szintén nem a szűk belvárosi parkolóhelyek barátja. Belül három sorban hét ülés várja az utasokat, akik a legnagyobb kényelemben utazhatnak. Elég beszédes a méreteket illetően, hogy a korábbi modellhez képest a második sorban 100 mm-t, azaz tíz centimétert bővült a lábtér.


A bőrülés, a fabetét, a tévé, a DVD, a hűtő ebben a kategóriában nem téma, az extra itt másról szól. Például a légfüggönyről. Gondolva a forró sivatagi klímára, az összes ablaknál a tetőből levegőt áramoltatnak lefelé, így téve komfortosabbá az utazást. Ugyanakkor, miután a vevők az autóval megtett kilométerek mindössze 15 százalékát teszik meg terepen, ezúttal kiemelten kezelték a jobb minőségű anyagok alkalmazását, és az ergonomikus kialakítást.  

A nagy testhez nagy szív dukál, amely ebben az esetben természetesen V8-as. Az 5,6 literes blokk 400 lóerős, maximális nyomatéka 550 Nm. Mindehhez hétfokozatú automata váltó és elektronikus vezérlésű négykerék-hajtás társul. A vezető négyféle beállítást használhat aszfalt, homok, kő és hó.

Gigaterepjáró a Nissantól – videó 7


A vezetést visszagurulás-gátló és lejtmenetvezérlő is segíti. Ugyanakkor a korábbi merevhidas felfüggesztés helyett immár mind a négy keréknél független felfüggesztést alkalmaznak, amely jelentősen javítja az autó közúti viselkedését.

Ne rohanjanak azonban Nissan kereskedőjükhöz, ugyanis Európának nem sok köze lesz ehhez a modellhez. A Közel-Kelet mellett Észak-Amerikába jut a gépből.

Videón a Nissan Patrol: