Hárman vannak, négyen lesznek
Kár, hogy nem fedezi fel több autógyár a kisméretű kombikat. A SEAT még csak készül a visszatérésre a Cordoba Vario utódjával, így jelenleg a Peugeot 207 SW-n és a Skoda Fabia Combin kívül csak a Renault van jelen a kategóriában a Clio Grandtourral.
Nemrég a Clio modellfrissítésével párhuzamosan a kombi is megváltozott, a részleteket Horváth Zsolt már megírta a nemzetközi bemutató után. Szerintem az autó nem lett szebb az új orral, de ez ízlés dolga, vitatkozzanak bátran egymással és velem a hozzászólásokban.
Bírja az IKEA-látogatásokat
Hátul erősen kisautós a térkínálat, nem kell 190 centisre cseperedni ahhoz, hogy szűknek érezzük a teret.
A csomagtérben több örömünk lesz, nem kicsi és jól használható.
Tetszett, hogy nemcsak a támla dől előre, hanem az ülőlap is felhajtható, ezért sík csomagtérbe rámolhatjuk be a bringákat vagy a lapra szerelt bútorokat, ha életünk értelme ismét a kék-sárga bútoráruházban valósítja meg önmagát.
A kalaptartónak ügyes helye van a padló alatt, viszont a rolót nehéz beakasztani a helyére, mibe került volna átvenni a Mégane Grandtourból a sínt, amelyben végigfut a kalaptartó?
Meredeken eltér egymástól minőségérzet a Dynamique és a gyengébben felszerelt Cliókban. A többiben silányabb benyomást keltő műszerfalat a csúcsmodellben igényes, puha műanyag veszi körül.
Más téren érezni a spórolást, mert a legpuccosabb kivitelben sem állítható a kormány tengelyirányban, amit az 1999-ben bemutatott előző Fabia már tudott, legalábbis a jobban felszereltek.
Fontosabb volt a Clio RS?
A futóművesek vagy túl korán mentek haza vagy inkább szívük csücskét, az isteni RS-t reszelték tökéletesre, mondván, az alap Clióhoz jó lesz ez is. Nos, nem elég jó, mert a kiálló sínek alaposan bekoppannak és közepes kényelméhez mérten a Clio elég nagyot billen kanyarokban, ráadásul a kormányzás sem sikeredett valami precízre.
| Jól felszerelt kis kombik, erős dízelmotorral | Listaár, forint |
|
| Peugeot 207 SW 1,6 HDi Outdoor (109 LE) | 5 199 000 | |
| Renault Clio Grandtour 1,5 dCi Dynamique (105 LE) | 4 450 000 | |
| Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Elegance (105 LE) | 5 683 000 |
A folytatásban: a békés életvitel jegyében a dízel Clióba alig kell tankolni
Ebben is olyan mesterkélt a rásegítés, mint a többi Renault-ban, hirtelen csak a Laguna GT és a kupé Laguna ugrik be, amelyben a kormányzás élvezhető.
105 lóerő, 240 Nm
Itt az örömöket a motor adja. Az 1,5 literes dízel parádés darab, kevés dízelt tudnánk mondai, amelyben az erő és a fogyasztás ennyire jó arányban áll egymással.
A kulturáltan járó motor az alapjárat környéki letargiát hamar letudja, szépen odateszi magát 1800 körüli fordulaton is, majd 2500-nál még tud egyet rántani, annyira megnő az ereje. 240 Nm több mint elég egy ennyire kompakt autóhoz.
Alig fogyaszt 4-5 litert
A hosszú utakon mozgó, de egy francia gyártótól normálisnak mondható váltó kiosztása jól passzol a 105 lóerős géphez.
Az erős motor a minden spórolás nélkül elért 5,3 literes budapesti fogyasztással zsebre teszi a FIAT 1,25-ös illetve a PSA és a Ford 1,4 literes dízeljét, pedig az 1.4 HDi is elég jó darab.
Távoli utakon 4,5 litert nem nehéz elérni a Clio kombival, amiben a hatfokozatú váltó is segít.
Az 55 literes tanknak a kiskocsik között nincs párja, a Clióval hetekig lehet autózni tankolás nélkül, ami nagyon jó érzés. A kicsit rövid ülőlapú, de alapjában véve kényelmes első ülések sem szólnak a hosszú utak ellen.
Ez erős: 4,5 millió Ft
A mosoly akkor hervad le az arcunkról, amikor az árlistát kézbe vesszük: a csak Dynamique kivitelben kapható dízel csúcsmodell listaára 4 450 000 Ft. Némi vigasz, hogy ebben a felszereltségben függönylégzsák, tempomat, alufelni és sok egyéb extra található, ráadásul a közvetlen konkurensek fél-egymillió forinttal drágábbak.
Ezzel együtt a Renault-nál könnyű ésszerűbb motorváltozatot találni a legerősebb dízelnél: a 100 lóerős turbós benzines 660 ezer, a 85 lóerős 1.5 dCi 200 ezer forinttal kerül kevesebbe, ennyivel egyik sem ér kevesebbet nála.
| Műszaki adatok -Renault Clio Grandtour 1,5 dCi Dynamique | |
| MOTORADATOK | |
| Lökettérfogat (ccm) | 1461 |
| Furat x löket (mm) | 76 X 80,5 |
| Hengerek / szelepek száma | 4/8 |
| Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 78(105)/4000 |
| Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240/2000 |
| MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,4 |
| Végsebesség (km/h) | 190 |
| FOGYASZTÁS | |
| Város (l/100 km) | 5,7 |
| Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,1 |
| Vegyes (l/100 km) | 4,6 |
| CO2 kibocsátás (g/km) | 123 |
| MÉRETEK | |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4202/1719/1513 |
| Tengelytáv (mm) | 2575 |
| Csomagtér (liter) | 439-1277 |
| Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1235/405 |
| Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
| Gumiméret | 185/60 R15 |
| ÁR, KÖLTSÉGEK | |
| Alapár (forint) | 4 450 000 |
| A szériafelszereltség fontosabb tételei | Lásd itt |
| ÉRTÉKELÉS | |
| a vezess.hu véleménye | Ezzel a motorral kevés család engedheti meg magának a kombi Cliót, de vannak jutányosabbak is a kínálatban. Zamatában a Clio egy közepes színvonalú kisautó, ebben az esetben remek motorral, kombiként jól használható csomagtérrel. |
| Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|









