Nem Seat, SEAT

Az autós lapok, magazinok meglehetősen ritkán versengenek egymással, így mi sem bizonyíthatjuk gyakran rátermettségünket helyesrási téren. A mostani csehországi versenyhétvége viszont egy nyeremény volt a SEAT részéről, mivel a tavalyi év egy adott időszakában mi voltunk azok, akik a legtöbbször helyesen írtuk le a márka nevét. Reméljük mindannyiszor.

Yvan Muller tavaly nyerni tudott, és idén is vezet
Fölényesen vezetett Norbi, amikor kiesett a defekt miatt
Gyári és magán SEAT csapatok egy helyen
A kis Fiatok is kupában indultak
Személyautóban szerettük a Cruze-t
56 fotó
SEAT, BMW, Chevrolet és Lada

SEAT, BMW, Chevrolet és Lada

SEAT, BMW, Chevrolet és Lada


Sok bonyolult persze nincs a SEAT írásmódjában, az egyetlen, amire ügyelni kell, hogy azt végig nyomtatott nagybetűvel kell leírni. A Sociedad Espanola de Automóviles de Turismo magyarul spanyol személyautógyárat jelent.

Ahol a Lada menőbb a BMW-nél

A 2008-ban bajnoki címet nyert spanyol márkának olyan ellenfeleket kellett legyőznie, mint a BMW vagy a Chevrolet. Ám a cseh verseny plakátján mégsem övék a főszerep, Brnóban a nyugati csodáknál sokkal fontosabb a Lada illetve az orosz pilóták. Negyvenévnyi gyarmati létet azért nehéz kitörölni, maradnak a régi beidegződések.

Brnóban a Lada menőbb a BMW-nél

Brnóban a Lada menőbb a BMW-nél

Brnóban a Lada menőbb a BMW-nél


A 110-es Ladák persze csak küllemükben képviselik az orosz technikát, hiszen gyorsaságukat egy 280 lóerős Opel benzinmotor biztosítja. Ám ez is kevés, tavaly a SEAT 2,0 literes dízelének 450 newtonméteres nyomatéka túl nagy falatnak bizonyult mindenkinek

Bár idénre a turbónyomás visszaforgásával ismét az ellenfelek térfelén van a labda, de a spanyol armada az évad felénél vezeti a világbajnokságot csapatként és a világbajnoki címvédő Yvan Müller révén az egyéniben is.

WTCC és az Európa Kupa

Brnóban nem csak a nagyon komoly háttérrel nyomuló túraautók koptatták a gumit, de volt Fiat 500 Abarth és Porsche Cayman márkakupa, Forma2-es futam is, és SEAT Leon Európa Kupa, ahol a mezőny jelentős részét magyarok alkották, és remekül szerepeltek.

A csapatvezető locsolja a versenyzőt

A csapatvezető locsolja a versenyzőt

A csapatvezető locsolja a versenyzőt


A korábban a SEAT-nak köszönhetően a WTCC-ben is bemutatkozó Michelisz Norbert a szombati versenyt bal első defekt miatt bukta el az első helyről. Másnap viszont emiatt csak a 13. helyről indult, ez azonban nem akadályozta meg abban, hogy egészen a második helyig meneteljen. Mindezt úgy, hogy vasárnap délelőttre haza ugrott a Pannónia-Ringre, hogy a magyar bajnokin is rajthoz álljon. Simán iskolázta a mezőnyt! A WTCC-ben a helye.

Jó móka volt, rengeteg autóval, csajjal, és hangzavarral. Beszéljenek a képek és a videó:

a videó a hirdetés után indul

A brnoi pálya nem kedvez az elsőkerék-hajtású TDI SEAT-nak, de a csapattal elszántan dolgozott az eredményért. Most nem tudtak nyerni, de Yvan Müllernek hála még vezetik az összesített állást.

Csajok és versenyautók 9

Igényes versenyhez hűen nem volt hiány gyönyörű hoszteszekből sem.

Csajok és versenyautók 10

Michelisz Norbi az első helyről esett ki defekt miatt, de egy második helyet azért bezsebelt a hétvégén.
 

Csajok és versenyautók 11

Katt a képekre a galériához!