Nem marad egyedül a Nissan
Egy teljes szortimenttel rendelkező autógyár, például az Opel, a Renault, a Toyota vagy épp a PSA Peugeot Citroën, igyekszik minden értelmes szegmenst lefedni, főleg az erőteljesen bővülőket.
A kompakt méretű crossoverrel a Nissan nagyon ráérzett egy résre, amelyben két éve tarol a Qashqai révén.
Ősszel egyterű is
A konkurencia nyilván nem hagyja őket egyedül kaszálni a magas üléshelyzetű, a designban kalandot ígérő, de 86 százalékban fronthajtással megvett modellel. A Peugeot a 308 technikájára épített egy hasonló crossovert. Ez a 3008, amely az ősszel érkező 5008 egyterűvel kiteljesíti a kínálatot a kompakt autók között.
Akkor a kupékabriótól az egyterűn át az 5+2 üléses kombiig minden karosszériaváltozat elérhető lesz, a későbbre sem tervezett lépcsőshátút leszámítva.
Május elején már vezettük ezt az autót, amely mostantól hazánkban is kapható. Kívülről még sosem tetszett, beülve és elindulva viszont meggyőző volt. Autópályán a belépő motorral, a 120 lóerős benzinessel is csendes, a hatfokozatú váltóval gyártott 1.6 HDi végképp az. A futómű véletlenül sem himbilimbisen lágy. A feszes rugózás nem túl kényelmes, főleg a hátul utazóknak, de jól úton tartja a magas súlypontú autót.
| Dízel hibrid: még két év
Egyszerre lesz négykerék-hajtású és dízel hibrid a 3008-ból. A 2011-re várható autót hátulról a kerékagyba épített villanymotorok hajtják, elöl a 163 lóerős dízelmotor adja az erőt. A villanymotorok teljesítménye 37 lóerő. A nagy ráfordításnak az alacsony fogyasztás ad értelmet: a szabványos átlag 4,1 liter lesz, ami csupán 109 gramm szén-dioxid kibocsátásával jár kilométerenként. Működik, csak drága |
Meglepő: head-up display
Az utastér kényelmesen tágas, benne nívós anyagokkal és a felszereltségtől függően alapáron vagy 170 000 forintért head-up display-jel. A “fel a fejjel kijelző” először a vadászgépek, majd a Corvette és a felső kategóriás autók privilégiuma volt. Ezúttal nem a szélvédőre, hanem egy magától felnyíló, átlátszó polikarbonát négyzetre vetíti a sebességet, a tempomat beállítását és a követési távolságot.
Egy extraként kapható, 70-150 km/óra között működő radar másodpercben jelzi ki, hogy biztonságos távolságban autózunk-e az előttünk haladótól. Azokban az országokban, például Németországban, ahol automatikus mérésekkel büntetik a követési távolságot szűkre vevő autósokat, ennek különös jelentősége van.
4×4 helyett ötállású kipörgésgátló
Összkerékhajtás a szolidan terepesre vett karosszéria ellenére sincs, a vásárlók oroszlánrésze nem igényli a Peugeot szerint. A 25 ezer forintos, ötfokozatú kipörgésgátlóval az autó mégsem áll meg az aszfaltról letérve, amiben a 18 centis hasmagasság is segít.
Az ESP-hez tartozó rendszer programja hóban, sáros terepen vagy vizes füvön, illetve homokban az alapbeállításnál több kerékkippörgést engedélyez, vagy csak az egyik, vagy mindkét oldalon.
| Megnyugtató törésteszt
Az Euro NCAP néhány napja közölte a 3008 eredményét a szabványosított törésteszten. A frontális ütközés után az utastér teljesen ép maradt, a vezető és az első utas is épségben vészelheti át az ilyen balesetet. A vezető légzsákjával akadt ugyan egy kis probléma – kibomlás közben egy helyen megsérült -, de a Peugeot a biztonsági eszköz fedőlapját áttervezte, és a szériamodelleken ilyesmi már nem fordulhat elő elvileg. Mind a másfél, mind a hároméves gyermeknek megfelelő tesztbábuk eredményei kifogástalanok voltak, a szakemberek annyit róttak fel az autó hibájául, hogy a kikapcsolható első utasoldali légzsák állapotjelzése nem megfelelő, így az veszélyt jelenthet az annak háttal beszerelt gyermekülésre. A végeredmény masszív öt csillag, a részletek itt. |
A Grip Controllal felszerelt autók terepjárásra alkalmasabb gumikkal jönnek le a gyártósorról.
Dízellel 5,7 millió forinttól
Itthon 4 990 000 forintba kerül a legalacsonyabb árú 3008 1.6 a 120 lóerős benzines motorral. Az árakból nyitányként kétszázezret elenged az importőr. Az összes modellben alapfelszerelés az első, az oldalsó és a függönylégzsák, az ESP, a bőrbevonatú kormány és váltógomb, a manuális légkondicionáló, a hathangszórós CD-s rádió. A kínálat csúcsán a 163 lóerős dízel áll automata váltóval, rengeteg extrával, 7,6 millió forintért.












