Belbecs
Mazdáról már írtunk rengeteget, a jó hazai eladási eredményeknek köszönhetően tesztautó is akad a hatosból bőven. Járt nálunk már dízel ötajtós, kombi, de kétliteres és 2,5-es benzinmotoros változat is. És persze mindegyiket szerettük. A korábbi teszteket átfutva a tágas, elegáns utasteret egyedül a néhány műanyag alkatrész miatt érheti kritika. Akadt, akit a fedélzeti számítógép vallatása is kiakasztott, de ezt azért hamar ki lehet ismerni.
Varázskormány
A hatos nemzetközi bemutatóján büszkén meséltek arról, hogy a kormányról szinte minden funkció vezérelhető a rádiótól a tempomaton át egészen a légkondicionálóig. Akkor még nem volt tiszta, hogy ez miért is jó, de a teszthét alatt erőt vettem magamon és csak a kormány gombjait nyomogattam, ha akartam valamit az autótól.
Egy hét elteltével sem tudom, miért biztonságosabb a kormányon babrálni valamit, úgy, hogy közben a szemünk sarkával figyeljük a középen lévő, apró kijelzőt. Ha eközben jobb kezünkkel amúgy is könnyedén elérjük a nagyméretű, kerek, és a Mazda mérnökei által hibátlanra alkotott fűtés-szabályzó gombokat. Nekem csupán érdekes lehetőség maradt, rajongani továbbra sem tudok érte.
Bakik
Minden jósága ellenére a Mazda sem mentes az apróbb hiányosságoktól. Például nem záródnak be maguktól az ajtók elinduláskor és az indexből is kimaradt az egy kattintásra hármat villanó opció.
A csomagtartó nyitását is eléggé elfuserált, apró gombbal oldották meg. Még a kedvenc autómosónkban, a sokféle autót látott srácoknak sem volt egyértelmű a módszer, sokáig a csomagtartó ajtajának alján kotorásztak, majd amikor már reménytelenségükben a kulcsért nyúltak, akkor esett meg rajtuk a szívem. Bár bevallom, az első napon én is a slusszkulcson lévő gombbal nyitottam az autó hátulját.
Nem nagy dolgok, máshol talán meg sem említenénk, de itt nem tudunk elsiklani felette. Kérjük szépen a modellfrissítéskor ezeket is beletenni.
A Mazdánál így dolgoznak a fotósok. Kattintás után új galériában találják magukat. Mármint Önök, nem a fotós.
A következő oldalon fogyasztást mérünk és megnézzük a törésteszt eredményét is
Nagyobb, de nem éhesebb
A tesztautó 164 lóerős dízelmotorja pont a háromféle teljesítménnyel elérhető – 125, 185 lóerős van még – 2,2-es motorpaletta közepén foglal helyet.
Az előző változatnál – a sokféle új plusz felszerelés ellenére is – 35 kilogrammal könnyebbre sikerült második generációs hatos a nagyobb motorral már elvesztett valamicskét – egész pontosan 6 kg-ot – a fogyókúra eredményéből, de még így is karcsúbb a korábbinál. A nagyobb lökettérfogat és teljesítmény nem jár pluszfogyasztással.
Hat kilóval több motor
Persze nem csak ennyiben több az új motor, hanem különleges alumíniumot használtak a motorblokkban, alulra extra kiegyenlítőtengelyt toldottak, és a turbó környékén is finomítottak a japánok. A befecskendezőrendszer plusz lyukakat kapott, és a gázolaj nyomását is 2000 barra emelték. Így lett az új dízelmotor csendesebb, és ugyanolyan takarékos, mint a kétliteres előd.
Vezetni pedig remek egy ekkora autót. A motor 1600-as fordulatszámtól bármilyen gazságra rávehető, de az unalmasnak ígérkező autópályás haladás sem rossz vele. Felváltunk hatodikba, beállítjuk a tempomatot és az autó szép egyenletesen átmegy mindenen, hegyen-völgyön, árkon-bokron. Eközben az üzemanyagszint mutatója mintha elromlott volna, ugyanott pihen, benzinkúton csak akkor kell megállni, ha klotyóra van szükségünk.
A szokásos, autópályával és városi harccal súlyosbított tesztidőszak alatt 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk. Mindezt főleg csurig pakolva barlangásszal és változatos tartalmú hátizsákokkal, szinte végig a szabályos tempó határán autózva. A gyári adat ugyan 5,5 literről regél, de ezt nyugodtan lefűzhetjük a városi legenda mappába. Ott a helye.
Ami a vas alatt van
Termetes test alá illik normális vasat alkotni. Ez a Mazdának sikerült is. A futómű valószínűtlen határozottsággal ragasztja a behemótot az aszfalthoz. Minden kanyar élményszámba ment vele, el is felejtjük mekkora autóban ülünk. Kormánya is kellően közvetlen, és a forgatásához is pont annyi erő kell, hogy jól érezzük mögötte magunkat.
Hatfokozatú váltója mintha néha karcosan találná meg a helyét, de a határozott kuplunggal jó párost alkotnak. Persze a harapós tengelykapcsolóhoz jól jön a motor nyomatéka is, mert a pedál hamar ledobja magáról a finomkodó lábat. De így a lefulladás elmarad.
| Biztonság: |
|
Bár a Mazda6-os az új, szigorúbb EuroNCAP törésteszteken is ötcsillagosra vizsgázott, azért itt-ott még lehetne csiszolni rajta. A tökéletes biztonsághoz még a vezető lábára veszélyes kormányoszlop és a középkonzol környékén lehetne finomítani. Az anyósülésen ülőt pedig a kesztyűtartó bántalmazhatja frontális ütközésnél. Szintén nagy terhelés érte az utasokat az oszloptesztnél, de ennek ellenére is jár a kitűnő osztályzat. Gyermekeink viszont tökéletes biztonságban ülhetnek a Mazda6-osban. A hároméves gyermeket szimuláló tesztbábu adatai alapján maximális pontot kapott az autó, és a másfél éves apróságnak megfelelő dummy eredményei kitűnőek lettek. A részletes töréstesztet százalékokkal, adatokkal itt találják meg. |
Konkurensek:
| Típus, modell |
Árak |
|
| Toyota Avensis Wagon 2,2 D-4D 150 | 7 405 000 | |
| Ford Mondeo kombi 2,2 TDCi 175 | 7 965 000 | |
| Honda Accord 2,2 150 | 6 940 000 | |
| Opel Insignia 2,0 160 | 7 680 000 |
Mindössze a táblázatba gyűjtött adatok maradtak hátra
| Műszaki adatok -Mazda6 2,2 CD 163 | |
| MOTORADATOK | |
| Lökettérfogat (ccm) | 2183 |
| Furat x löket (mm) | 86 X 94 |
| Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 120(163)/3500 |
| Max. nyomaték (Nm/ford.) | 360/1600-3000 |
| MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9 |
| Végsebesség (km/h) | 212 |
| FOGYASZTÁS | |
| Város (l/100 km) | 7 |
| Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,7 |
| Vegyes (l/100 km) | 5,5 |
| CO2 kibocsátás (g/km) | 147 |
| MÉRETEK | |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4755/1998/1440 |
| Tengelytáv (mm) | 2725 |
| Csomagtér (liter) | 519 |
| Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1445/610 |
| Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 64 |
| ÁR, KÖLTSÉGEK | |
| Alapár (forint) | 7 629 900 |
| Tesztelt autó ára (forint) | 8 014 900 |
| A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt olvashatóak |
| ÉRTÉKELÉS | |
| Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|










