Elkészült az új BMW Z4. A kétüléses roadster minden korábbinál komolyabb fejtörést okozhat az ellenfeleknek, miután az eddig alkalmazott vászon helyett, nyitható fémtetővel készül. Ennek alkalmazásával zárt állapotában igazi kupénak hat az autó, a korábbinál sokkal nagyobb üvegfelületeket kaphatott. Az egész éves használhatóság szándékát mi sem jelzi jobban, mint hogy sízsákkal is ellátták a kabriót.

A kétrészes elektor-hidraulikus elven nyíló tető mindössze 20 másodperc alatt tűnik el, vagy bújik elő a csomagtartóból. Utóbbiban ennek megfelelően 180 vagy 310 liternyi hely marad a csomagoknak. Van azonban egy komoly hátránya a fémtetőnek, mégpedig a tömege. Míg az előd simán 1400 kiló alatt volt, most 1,5 tonna felett van a Z4 súlya.

2009 januárjában Detroitban mutatkozik be
A vékony vesék és lámpák szélesnek mutatják
Újgenerációs iDrive-rendszerrel
Az automaták kormányról is kapcsolhatók
Szép részletmegoldások
21 fotó
Fémtetővel az új Z4

Fémtetővel az új Z4

Fémtetővel az új Z4


Nemcsak ebben, de méretében is elődje fölé nő az új modell. A korábbihoz képes 15 centivel hosszabb, egy centivel szélesebb és ugyanennyivel alacsonyabb az új. Viszont a jelentős hossznövekedéshez képest a tengelytávolság alig változott, 2496 milliméter, azaz csak 1 centivel nőtt.

Mindazonáltal az nem változott, hogy ízig-vérig roadster a BMW gépe. A karosszéria sziluettje igen keskeny, az utasok szinte a hátsó keréken ülnek, előttük pedig egy hosszú motorháztető szeli az utat. Az autó számos formai elemet örökölt a júniusban bemutatott GINA Light koncepciótól. Az arányai, a BMW-s vesék, a motorháztetőt behálózó és a karosszérián végigfutó élek nagyon hasonlóak.

Újgenerációs iDrive-rendszerrel

Újgenerációs iDrive-rendszerrel

Újgenerációs iDrive-rendszerrel


Háromféle motorral indul a Z4 gyártása. Az alapmodell – az X6-nál bevezetett új névadási struktúrának megfelelően – az ún. Z4 sDrive23i, amelybe 2497 köbcentis soros hathengeres motor kerül. A legnagyobb teljesítménye 204 lóerő.

Felette áll a 3,0 literes hathengeres, amely viszont már 258 lóerős. A csúcsváltozat, a két turbóval szerelt 3000-es blokk, amely a 135i és a 335i modellben már bizonyított, és amelyet mi is nagyon kedveltünk. Ezzel a Z4 sDrive35i 5,2 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni, végsebessége pedig 250 km/óra.

Utóbbi változathoz rendelhető a BMW hétsebességes duplakuplungos automata váltója is, amellyel további 0,1 másodperccel javulhat a sprintidő. A gyengébb változatok esetében a hatfokozatú manuális váltó helyett hagyományos automata kérhető, az ront a dinamikán, viszont javít a kényelmen.

20 másodperc alatt nyílik

20 másodperc alatt nyílik

20 másodperc alatt nyílik


Ha nem lenne elég sportos az erős motor párosítása a hátsókerék-hajtással, M sportfutómű is rendelhető. Ez azonban több mint egy keményebb felfüggesztés. Az előre beállított “Normal”, “Sport” és “Sport+” módok aktiválásakor nemcsak a lengéscsillapítók hangolása változik, de a kormányrásegítés mértéke, a gázpedál reakciója és a menetstabilizáló beavatkozási szintje is.

Az új Z4 ugyanúgy Regensburgban készül majd, ahogy az 1-es és 3-as sorozat modelljei. Elődjét még az Egyesült Államokban, Spartanburgban szerelték össze, ott azonban a szabadidő-autók gyártóbázisát akarja kialakítani a BMW.


Videón az új BMW Z4: