



Várhatóan 30 ezerrel kevesebb új autót adnak el Magyarországon 2009-ben, mint 2007-ben. Igaz, még így is 140 ezer jármű eladásával számolnak a kereskedők. A csökkenés nemcsak a gazdasági világválság következménye, eddig is voltak problémák – hangzott el a lízingszövetség, a gépjárműimportőrök és márkakereskedők együttműködéséből nemrég létrejött “autós nagykoalíció” csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Előrejelzésük szerint a hosszú távú hitelek és kedvező konstrukciók is megszűnhetnek a jövőben. Eltűnhet a gépjármű-finanszírozási piacról az alacsony kezdőrészletes, hosszú futamidejű, illetve az első években csak kamatfizetést kérő konstrukció. Ezután a kereskedők, illetve a finanszírozók mindenképpen nagyobb önerőt kérnek és rövidebb futamidőre, magasabb törlesztőrészlettel kínálják az új gépkocsikat.
Az ágazatot a feketegazdaság is érzékenyen érinti. A szürke, illetve feketegazdaság 100 milliárdokkal rövidíti meg a márkakereskedőket. Ennek is próbálják elejét venni a csütörtökön indult Csillagszóró II. nevű akcióval, amelyben fokozott figyelmet fordítanak az illegális autóbontókra és alkatrész-kereskedésekre. Az akcióba a Nemzeti Közlekedési Hatóság és az “autós nagykoalíció” mellett több hatóság is bekapcsolódik.
Forrás: Független Hírügynökség
