Az Ausztrál Nagydíj szervezőinek legfrissebb közlése szerint a 2008-as futam újabb rekordveszteséget termelt. Míg a melbourne-i verseny 2005-ben “csak” nagyjából 6,5 millió eurós deficitet hozott, 2006-ban már 11 milliót, tavaly 17 milliót, idén pedig már 20 milliót buktak a szervezők az egyre növekvő költségek, és a csökkenő szponzori támogatás miatt.

Tavaly és idén éve elején nagyon sokáig úgy nézett ki, hogy a melbourne-i versenynek legkésőbb 2010-ben vége, ugyanis a szervezők nem voltak hajlandók Bernie Ecclestone szándékának megfelelően éjszakai futamot rendezni, és a helyi politikai erők sem támogatták a nagydíjat. A jelenlegi állás szerint az Ausztrál Nagydíj 2015-ig maradhat melbourne-ben, a versenyeket pedig délután ötkor rajtoltatják majd.

Hogy a veszteségeket meddig nyeli a helyszín, azt nem tudni, de nem lepődnénk meg, ha a franciákhoz hasonlóan egyszer csak kiszállnának.

A Brit Nagydíj hagyományos helyszínét, az első Forma-1-es futamnak otthont adó Silverstone-t a tervek szerint 2010-ben Donington váltja majd. A legendás angol pilóta, Stirling Moss azonban úgy gondolja, hogy ennek nincs sok esélye:

Hullanak a futamok, túl sokat kér Bernie
Jön az új luxuspálya
Még éjszakai futam is lehet
Drága mulatság
35 fotó
Moss nem hisz Doningtonban

Moss nem hisz Doningtonban

Moss nem hisz Doningtonban


“Nem hiszem, hogy Donington képes lenne a nagydíj megrendezésére, mert ahhoz hatalmas átalakítások kellenek. Van már egyáltalán építési engedélyük? Kétlem, megszerezni pedig nem lesz könnyű. Silverstone sokkal alkalmasabb, sokat is fejlődött. A pilóták is szeretik, igazán izgalmas” – magyarázta a silvertsone-i pályát üzemeltető BRDC alelnöke, Moss a BBC-nek.

A versenyzőlegenda attól is nagyon tart, hogy ha befuccsol a doningtoni felújítás, Bernie Ecclestone egyszerűen ejti a Brit Nagydíjat a naptárból: “Azt hiszem, más helyet nem lehetne találni, csak az országon kívül.”

A versenynaptárból már kidobott, de a túlélésért foggal-körömmel küzdő montreali Gilles Villeneuve pálya sorsa eldőlhet a héten. Miután a verseny szervezői és Ecclestone a múlt héten Londonban tárgyaltak, minden a quebeci kormányzaton múlik, amely már dolgozik egy lehetséges mentőcsomagon. Egyelőre kérdéses, hogy hajlandóak lesznek-e a verseny szervezésére további közpénzt áldozni, és új, a magánszférából származó promotert is várnak még.

A döntés akár már holnap megszülethet.