Még letakarva várnak
Ezért cipeltem a gépet???
Zöld kék
Máshol Veracruznak hívják
Fehárbálna
20 fotó
Már Párizs előtt megmutatták őket

Már Párizs előtt megmutatták őket

Már Párizs előtt megmutatták őket


Hírszerkesztő kollégám ugyan már réges régen megírta, hogy miféle újdonságokkal készül a Hyundai a Párizsi Autókiállításra, de néhányan már bekukkanthattunk a koreai autógyár rüsselsheimi központjának egyik fallal körbevett, hátsóudvarára, így most újabb információk érkeznek.

Fotózni tilos

Magas kerítések, diszkréten lefüggönyözött ablakok és kevésbé diszkrét, fotózni tilos táblák keserítik el a fényképezőgéppel érkezőket. Hamar megnyugtatnak, hogy nem kell aggódni, a sajtóanyagban találunk majd képeket, adatokat szép számmal. Ennek ellenére nem örülünk.

Megtelt a környezetkímélő sarok

Megtelt a környezetkímélő sarok

Megtelt a környezetkímélő sarok


A hosszú beszédek alatt megpróbálunk mindent megjegyezni. Megtudjuk, hogy a Hyunda-KIA a világ ötödik legnagyobb autógyártója és a korábban még kétkedve figyelt koreai modellek megbízhatósága idénre már elérte az ágazat által jegyzett átlagot. Szép ábrákon mutogatják, a Hyundai hová pozícionálja termékeit a konkurensek gyűrűjében és néhány jövőbemutató tervet is megosztanak az újságíróhaddal.

Az előadás utáni szünetben egy darabig tartottuk magunkat a határozott piros vonallal átmetszett fényképezőgép tábla tiltásához, és nem kattintgattunk a mázsányi, feleslegesen cipelt felszereléssel. Aztán egyre többen kezdtek neki a fotózásnak, a vendéglátóink pedig nem mutatták semmi jelét a haragnak, így mi sem jöttünk haza saját képek nélkül.

i20

Újfajta akkumulátor dolgozik benne

Újfajta akkumulátor dolgozik benne

Újfajta akkumulátor dolgozik benne


A Hyundai Getz utódjának szánt i20-ashoz szaladtunk elsőnek, amelyet a hírek szerint kifejezetten az európai piac igényei szerint alakítottak ki. Ebből a hagyományos kivitelek mellett alacsony CO2 kibocsátású, az i-blue sorozatba tartozó változat is várható, amely 100 gramm alatti szén-dioxid kibocsátásával hívja fel magára a figyelmet. Ezt 1.4 literes turbódízel motorral és a hozzákapcsolt, átalakított hatfokozatú váltóval éri el a főleg városi araszolgatásnál hatékony start-stop funkcióval is felvértezett kisautó. Persze a már bevált apróbb trükköket is be kellett vetni, így a másfél centiméterrel leültetett kasztni, a jobb légellenállás érdekében beburkolt nyílások, valamint az alacsony gördülési ellenállású abroncsok is mind megtalálhatók a takarékos, 3,75 literes fogyasztással kecsegtető i20-asban. Kezdetben csupán ötajtósként lehet majd megvenni az i20-ast, a háromajtós kivitel érkezése a jövő év elején várható.

Kattintás után megérkezik a hibrid Santa Fé és bemutatkozik a legnagyobb Hyundai is


Hibrid Santa Fé

De akad itt más környezetkímélő modell is, a Santa Fé személyében. Az ismerős lemezek alatt itt már komolyabb változtatások is megtalálhatóak. A 2.4 literes motorhoz hatfokozatú automatikus váltó csatlakozik, amelyeknek szükség esetén a 41 lóerőnyi teljesítmény leadására képes villanymotor is besegít. Ennek eredményeképpen a nem éppen könnyed termetű járgány 6,2 literes üzemanyag-fogyasztással hívja fel magára a figyelmet, valamint a 148 grammos CO2 kibocsátás is szép teljesítmény egy termetes szabadidő-autótól.

Villódzó feliratok a gépháztető alatt

Villódzó feliratok a gépháztető alatt

Villódzó feliratok a gépháztető alatt


A villanymotorok táplálásához szükséges energiát 270 voltos lítium-polimer akkumulátorban tárolja a Santa Fé. Utóbbi előnyei közé tartozik a nagyobb energiasűrűség, az olcsóbb ár és a strapabíróbb szerkezet, de a töltési, kisütési ciklusokat is jobban bírja, mint a lítium-ion akkumulátorok. A Hyundai tervei szerint az első hibridek 2009 nyarától kerülhetnek a piacra.

ix55

Európán kívül már nem számít újdonságnak a koreaiak hatalmas, hétüléses szabadidő-autója. Az ix55-ös Amerikában Veracruz néven fut, bár az európai piacra szánt változatot a helyi igényeknek megfelelően alaposanátdolgozták, kívül-belül egyaránt.

Készülnek a jegyzetek

Készülnek a jegyzetek

Készülnek a jegyzetek


Motorválasztéka is inkább európai, a 3.0 literes 240 lóerős V6-os motor gázolajat éget, és a gyári adatok szerint 9,4 liternyi üzemanyaggal beéri 100 kilométerenként. A gyors és lágy váltásokról hatfokozatú automatikus váltó gondoskodik.

Bár összkerékhajtás dolgozik benne, mégis inkább aszfaltra szánja a gyár a Tucson és a Santa Fé fölé érkező behemótot, amelybe az egész családot bepakolhatja, aki megengedheti majd magának.