Számos új motort mutat be az elkövetkező két és fél évben a Mercedes, tudta meg az Automotive News. “Minden sorozatgyártású autónk turbófeltöltős motort kap legkésőbb 2010 végéig” – mondta az lapnak Thomas Weber, a Daimler igazgatóságának a kutatásért és fejlesztésért felelős tagja.

Nem véletlenül indul a feltöltés irányába a Mercedes, az egyre szigorodó európai és egyesült államokbeli károsanyag-kibocsátási normák kényszerítik erre. A turbókkal ugyanis viszonylag egyszerűen lehet csökkenteni a járművek fogyasztását. Persze nem egyszerűen a felszerelésükkel.

A turbó alkalmazásával a Daimler ugyanis kiváltja korábbi nagyobb hengerűrtartalmú motorjait. Egy kisebb lökettérfogatú feltöltős motor hozza ugyanazt a teljesítményt, amit a korábbi nagyobb szívó, de átlagfogyasztása kisebb lehet. 

Egy korábbi felmérés szerint a Daimler flottájának átlagos károsanyag-kibocsátása 180 g/km felett volt, viszont 2012-re 130 alatt kell lennie, ehhez viszont már rövid távon komoly változásokra van szükség.

Hidrogénből nyeri energiáját
Hálózatról tölthető
Sorozatgyártásba kerül
Aprócska motor hátul
10 fotó
Sorozatgyártásba kerül

Sorozatgyártásba kerül

Sorozatgyártásba kerül


Weber elmondta, hogy a terveik között a hibrid technológia is szerepel. Elsőként a tavaly év végén bemutatott hibrid S-osztály kerül sorozatgyártásba, 2009-ben. A tanulmányokban V6-os benzines és dízelmotort is párosítottak elektromossal. Így ebben az osztályban szokatlan, nyolc liter alatt átlagfogyasztást értek el.

Hosszú távon viszont nullaemissziós járműveket tervez a német autógyár. Ehhez üzemanyagcellás, illetve tisztán elektromos erőforrást építenek majd autóikba. A smart tisztán elektromos változata 2010-től lesz megvásárolható.