A kétfutamos motorszabálynak köszönhetően Alonso hátrányban lesz riválisaival szemben, ugyanis rajta kívül a két élcsapat versenyzői mind új motort kapnak Interlagosban, míg neki a Kínai Nagydíjon már használt erőforrással kell pályára gördülnie.
Mivel a Brazil Nagydíj az idény utolsó versenye, így a friss motoroknak csak feleannyit – 1000 km helyett csak nagyjából 500-at – kell majd kibírniuk, mint normális esetben, ez pedig lehetőséget ad a teljesítmény feljebbsrófolására is. A motorfejlesztés idei befagyasztása – Alonso szerencséjére – azt viszont már nem teszi lehetővé, hogy valami különleges, csak erre a versenyre készült specifikációt vessenek be.
“[Az utolsó futam] azt jelenti, hogy növelhetünk a motor teljesítményén, például emelhetjük a fordulatszámot, vagy épp magasabb üzemi hőfokot engedhetünk” – mondja a futam előtt Mario Binotto, a Ferrari motorokért felelős főmérnöke.
A német TZ című napilap szerint Hamiltonnak az új motor körülbelül 10 lóerőnyi előnyt biztosít majd Alonsóval szemben.





