



Hosszú évek óta az Audi csak félmegoldást tud felmutatni az egyre fontosabb szabadidőautó, angolul SUV (Sports Utility Vehicle) kategóriában. Az A6 Avantból kihozott allroad quattro jelentős részben nem éri el azokat az autóvásárlókat, akik a BMW X5 vagy a Mercedes ML kategóriájában válogatnak.
Nem a terepjáró képesség hiányzott, amit egyrészt úgysem használnák ki a tulajdonosok, másrészt az allroad quattro felező áttételével és a légrugózással állítható hasmagassággal többet tud, mint mondjuk az X5.
Az Audi több éves késlekedést követően kihozott egy igazi szabadidőautót, amely mellé az allroad quattro is utódot kap. A Q7 igen terjedelmes autó, hossza 5086, szélessége 1983, magassága 1737 milliméter. A tengelytáv 3002 milliméter. A méretek jól jelzik, hogy a Q7 is kapható lesz 5+2 üléssel, ami az Egyesült Államokban, ezen autók legnagyobb piacán fontos elvárás.
A két hátsó üléssor összecsukható, így 2035 literes csomagtartó alakítható ki az ülések kivétele nélkül. Ötszemélyes felállásban 775 literes a csomgtartó, ami gigantikus méret, egy A6 Avanté 565 literes. A középső üléssorban sínen tologathatók az ülések a lábtér növelése érdekében.
A gyár szerint a Q7 egy Performance SUV, tehát az Audi igen sportosnak szánja. A formatervezők ezt a dinamizmust nagy lemez- és kis üvegfelületekkel továbbá erősen ívelt leghátsó tetőoszloppal hangsúlyozták.
Kezdetben csak két motor lesz kapható a Q7-hez. Európának szól a 233 lóerős, Piezo kristályos befecskendezőszelepekkel működő 3.0 TDI, Amerikának a 350 lóerős V8-as 4.2 FSI. Nyomatékban a dízel vezet, előbbi 500, utóbbi 440 Nm-t teljesít.
Hatfokozatú tiptronic automata váltó jár mindkét motorhoz. A Q7 állandó összkerék-hajtása is a bevált Torsen középső differenciálművel működik. A Q7 megkapta az RS4-ben bemutatott új fejlesztésű Torsen difit, amely alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el az erőt az első és a hátsó kerekek között.
Elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, a futóműalkatrészek jó része könnyűfémből készül. 18 colos könnyűfém felni jár alapáron, a 19 és 20 colos verzió feláras, a légrugózással együtt.
Az Audinál a légrugózás adaptive air suspension néven fut, és az elektronikus lengéscsillapítás-vezérlést is tartalmazza. A dőléskiegyenlítő rendszer ellensúlyozza az oldaldőlést kanyarban.
Terepen nagy előnye a légrugózásnak az állítható hasmagasság, amely 18-ról 24 centiméterre növelhető. A meredek lejtőkön való lejutást automatikus fékezéssel segíti a Q7, ami az ESP kiegészítő új funkciója.
Újdonság a sávváltást megkönnyítő Audi side assist, a rendszer radarral működik. A parkolóradar előre és hátra is figyel, az autó mögötti területet beépített kamera mutatja.
Magyarországon 2006 elején, várhatóan januárban vagy februárban vezeti be az autót a Porsche Hungaria.
