Sok száz lóerő tízmilliókért
21,3 millió forintba kerül a 404 lóerős Corvette C6 Convertible
24 millió forintért miénk lehet egy Cadillac XLR. A nyitható keménytetős roadster 320 lóerejével 5,9 másodperc alatt gyorsul százra
Néhány Cadillac típus nem lesz kapható itthon, például az EXT pickup vagy az EST terepjáró
Az SRX második üléssora sínen tologatható, a harmadik sor gombnyomásra a padlóba fordítható
22 fotó

Utánajártunk, milyen modellekkel képzeli el a régióbeli terjeszkedést a nemrég alakult Cadillac & Corvette Central Europe.

Itthon kétféle Corvette-tel indul az értékesítés. A kupé és a kabrió mellé az 505 lóerős Z06 2006 első felében érkezik meg hazánkba. A kupék részben nyithatók a kivehető targatető révén, az igazi kabrióérzést a Corvette Convertible nyújta, 21 337 500 forintos alapáron.

Nem is olyan rég még jól csengő nevet viseltek a Cadillac-ek. Felötlik bennünk az Allanté, az Eldorado vagy akár a DeVille. Bár DeVille még mindig van, jórészt szikár betűkombinációkat kapnak az amerikai luxusmárka autói: CTS, SRX, STS, XLR vagy BLS.

Az újkori nevekben nem kell rövidítést sejtenünk. Ha egy mókamester el akarja hitetni velünk, hogy a BLS a bullshit rövidítése, akkor nyomjunk egy barackot fejére és nézzük el neki ezt a tréfát.

Ha mindenáron összefüggést keresünk, akkor a nevek részben talán arra a kategóriára utalnak, amelyikbe az autó tartozik. Eszerint a BLS a középkategóriás autók között, a B-szegmensben indul, amit más besorolás szerint D-nek is neveznek. A CTS egy felső középkategóriás autó.

A BLS kimondottan Európának szól, tehát méreteiben is az itteni viszonyokra szabott. Ebből fakadóan a BLS a legkisebb Cadillac. A General Motors úgy döntött, hogy a BLS-t kikanyarítja az Opel Vectrából. A Vectra C tényleg jól sikerült autó és műszaki alapjaira épül már a Saab 9-3, az Opel Signum és a Fiat Croma.

Kétféle motor várható, az egyik 200, a másik 275 lóerősnek ígérkezik. Az amerikai autót szőke bajszú svéd munkások szerelik össze a svédországi Saab gyárban. A BLS-ből évente 10 000-et kíván értékesíteni a Cadillac az EU országokban.

A hárombetűs nevek közül a CTS nagyjából egy ötös BMW méretű limuzint takar. Kétféle motorral gyártják a hátsókerék-hajtású kocsit, a 2,8 literes V6-ossal 10,5 millió forinttól kapható. A CTS erősebbik motorja, a 3,6 literes V6-os több más Cadillac-ben is megtalálható.

Az STS modellel a Cadillac egy klasszikus kategóriában indul, a lépcsőshátú luxusautók között. Ebben az osztályban a Caddy mindig is erős volt, csak az a baj, hogy konzervatív limuzinjaival egyre idősebb közönséget célzott meg.

A gyár fiatalítani kíván az ügyfélkörön és sportosabbra rajzolta a mostani STS-t. Ez a modell is a 257 és a 325 lóerős motorokat kapja, az egyik V6-os, a másik a V8-as Northstar.

A nyolchengeres STS összkerék-hajtással is kapható. Van hozzá head-up display, automatikusan változó, elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás és az autó automatikusan lassít-gyorsít, tartva a biztonságos követési távolságot.

257 lóerős V6-os motorral az STS listaára 14 825 000 forint. Ez a változat 7,4 másodperc alatt gyorsul százra. A 325 lóerős blokk 6,2 másodperc alatt gyorsítja százra a felső kategóriás limuzint.

Szögletességével az SRX is beleillik az új Cadillac arculatba. Az SRX már jellegzetes amerikai autó, igazi SUV, amit nálunk a legtöbben simán szuv-nak mondanak, ha nem jut eszükbe a magyar szabadidőautó.


Az SRX-ben kívül-belül megcsillan a csúcstechnika. Az autóhoz elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás kapható. A Chevrolet Corvette-ből ismert rendszer mágnesrészecskékkel dúsított lengéscsillapító-folyadékkal működik, villámgyorsan reagál és végtelen számú beállítást tesz lehetővé a kényelmes és a sportos hangolás között.

Igazi amerikai autóként az SRX csúcsmodellt mi más hajthatná, mint egy V8-as blokk. A motor nagyon korszerű és 320 lóerejével elég combos is. Persze van egy 260 lóerős hathengeres is, de az kevésbé illik a nagy vashoz.

Az SRX belseje igazi mindentudó, második üléssora sínen tologatható, de ez nem minden. A harmadik sor gombnyomásra a padlóba fordítható, ha éppen nincs rá szükségünk.

A Volkswagen Touareg vagy a Porsche Cayenne magyarországi sikere alapján az SRX is érdeklődést válthat ki. Az amerikai mércével mérve szinte kompakt SUV belépőára 14 275 000 forint.

A legsportosabb Cadillac jelenleg az XLR. A nyitható keménytetős roadster nehézsúlyban indul, de a 320 lóerős V8-as Northstar motor nem jön zavarba a kilóktól. A százra gyorsulás ideje 5,9 másodperc.

A zárt XLR-ből nem egészen 30 másodperc alatt dögös kabriót varázsolhatunk és képzeletben rávethetjük magunkat a Sunset Boulevard-ra, hogy fel és alá autókázva habzsoljuk az életet, pancsoljunk az olcsó benzinben és élvezzük azt az életminőséget, ami a gazdagoknak jut Los Angeles-ben.

Ha élményautózni támad kedvünk, akkor sem kell autót cserélnünk. Sportosan vezetve értékelni fogjuk az 50:50 arányú súlyeloszlást, a hátsókerék-hajtást és a V8-as motor erejét. Az XLR itthoni ára 23 975 000 forint.

A teljes európai kínálatból hiányzó modellek hazánkban sem lesznek kaphatók, a felhozatalban az STS limuzin a legnagyobb személyautó. A dzsipmonstrumok közül az Escalade itthon is megjelenik, de az ESV luxusterepjáró, a fényűző DeVille limuzin vagy az EXT pickup legfeljebb szürkeimportban jön át a nagy vízen.

Várhatóan a Cadillac darabszámokon belül a BLS válik húzómodellé. A trollhättani Saab gyárban, az Opel Vectra C műszaki alapjaira gyártott autóból dízelmotoros is lesz, míg a többi Cadillac-ből hiába keresnénk dízelt.

A Corvette és Cadillac típusok nettó euró ára Európában mindenhol azonos, az eltéréseket az országonként eltérő adóterhek okozzák. A Baltikumtól Szlovéniáig nyolc országot felölelő vezérképviselet hazánkon kívül Lengyelországban és Csehországban számol viszonylag jelentős darabszámokkal.

A BLS debütálását követő első teljes évben háromjegyű darabszám elérése a cél. Ez gyakorlatilag 2007-et jelent, mivel 2006 csonka év lesz a BLS-sel.

A Cadillac és Corvette márkák importőre megjelenik a Budapesti Autószalonon, ahol több ezren láthatják majd a hazánkban kevésbé ismert autókat. A Cadillac & Corvette Central Europe teljes felszereltségű autókat ígér, amelyekhez jórészt csak metálfény lesz extraként rendelhető.