Egyedi spoilerek és 18 colos felnik jelzik, hogy ez a Focus erősebb, mint a többi
Recaros sportülések, jobb fogású kormány és alumínium kiegészítők kerültek az utastérbe. A tetőkárpit fekete, a küszöböt ST logo díszíti
A műszerfal felső részén három új műszert találunk, amelyek a turbónyomás mellett a motorolaj állapotáról is informálják a vezetőt
Volvo eredetű, 220 lóerős öthengeres turbómotor mozgatja a Focus ST-t
10 fotó
Korábban kétféle sportváltozat is létezett a Focusból, az ST 170 és az RS. Előbbi kétliteres szívó benzinmotorral (170 LE) nagy sorozatban készült, míg a különleges, turbós RS csak kevesek játékszere lett. Bár mindkettő sportos jegyeket hordozott, azért a korábbi Escort RS Cosworth nyomába sem értek.

Főleg azért, mert míg a sok raliautó alapjául szolgáló Escort négykerék-hajtással került forgalomba, addig a Focus sportmodelljei csak az első tengelyre jutatták erejüket.

Állítólag a Focus RS differenciálművének fejlesztésénél a WRC hasonló elemét is felhasználták, mert csak így tudták elérni, hogy a kormánymű mentes legyen a hajtás befolyásaitól.

A két hét múlva kezdődő Genfi Autószalonon a Ford bemutatja a tavaly bemutatkozott új Focus sportváltozatát az ST-t (Sport Technologies). Formailag a háromajtós változatra épül az ST, de hagyományos tuningelemek felhasználásával agresszívebbé tették. Az új első lökhárító a 2006-os Ford Focus WRC hasonló elemének formaiságát örökli, azaz a levegőbelépők és a ködlámpa fészkek trapézformát kaptak.

Hátul is mélyebbre nyúlik a lökhárító, oldalt pedig küszöbspoilerek mutatják alacsonyabbnak az ST-t. Az izgalmas megjelenéshez hozzátartozik a tetőspoiler és a kétoldalt elhelyezett krómozott kipufogóvég is.

A sport Focus 8×18-as alumínium felniket kap, melyeken 225/40-es gumik feszítenek. Egyetlen szépséghibájuk, hogy nagyon hasonlítanak az Opel Astra OPC felnijeire.

Bár a Mondeo ST220 és Fiesta ST is szívómotorokkal készül, a Focus-nál a mérnökök turbómotort alkalmaztak. A versenytársakkal ellentétben (Golf GTI, Astra OPC) nem kétliteres, hanem egy nagyobb hengerűrtartalmú, 2,5-ös, öthengeres blokk kerül az ST-be.

A 20 szelepes, a Volvókból ismert erőforrás 220 lóerőt tud 5000-es fordulatszámnál. A maximális nyomaték 320 newtonméter 1500-4800 főtengelyfordulatszám között. Hivatalosan nem hoztak még nyilvánosságra menetdinamikai adatokat, de az autó várhatóan 6,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Az ST végsebessége valószínűleg 240 km/óra körül lesz, amit a 260-ig kalibrált kilométeróra is alátámaszt. Hatsebességes manuális váltón át jut majd a motor ereje a kerekekhez.

Nem csak a motornak, hanem a Nürburgringen tökéletesített futóműnek is nagy szerepe van a gyáriak szerint abban, hogy igazi élményautót varázsoltak a Focusból.

Az autó külsejéhez hasonlóan az utastér is átalakult a Team RS dolgozóinak kezei között. Komoly oldaltartású Recaro sportülések kerültek a belső térbe, a hátsó részen is átalakították az üléseket.

Kissé módosítottak a műszerfalon is, nagyobb alumínium takarókat kaptak a kilométeróra és társai. Ahogy korábban az Escort Cosworth-nál és az Focus ST170-nél is, az új ST-ben is találunk kiegészítő órákat. Ezeket a műszerfal közepén helyezték el, a turbónyomásról, az olajnyomásról és az olajhőmérsékletről tájékoztatják a vezetőt.

A jelenlegi trendnek megfelelően az oszlopok szövete és a tetőkárpit is fekete színű lett. Alumínium betétekkel kiegészített bőrborítású sportkormány , alumínium pedálsor és váltókar került az autóba. Bár a kiállított autó még nem a sorozatgyártású változat, de már mindenben megegyezik vele. A széria Focus ST év vége felé mutatkozik be.