Személyautóként is remekül helyt áll a Touareg, mivel elöl-hátul független kerékfelfüggesztést kap
197-ről 203 km/órára nő a 3,2-es Touareg végsebessége légrugós futóművel
125 km/óra felett 215-ről 190 milliméteres magasságba süllyeszti a karosszériát a légrugós futómű, a 180 km/óra elérésekor önműködően beállítja a 180 milliméteres magasságot
Légrugós futóművel a terepjáró-képesség is fejlődik
10 fotó
Nagy általánosságban, így bármiféle következtetés levonása nélkül elmondható, hogy az egymásnak gyökeresen ellentmondó követelményeknek megfelelő eszközök valójában egyik rendeltetési helyükön sem működnek makulátlanul. Ez elmondható például a négyévszakos gumikról, melyek télen és nyáron is legfeljebb átlagos teljesítményt képesek produkálni, hiszen olyan mikrohullámú sütőként kéne funkcionálniuk, mely kiválóan le is tudja hűteni a belepakolt ételt.

A Volkswagen a Touareget nem a terepjárók közé, hanem inkább a felső kategóriás limuzinokkal egy szintre pozícionálja, valahová a nemrég bemutatott Phaeton környékére. Persze azt azért hozzáteszik, hogy kiváló adottságai révén a Touareg terepen is egész jól elboldogul, valamint elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseivel egy zerge könnyedségével szökken kanyarról-kanyarra.

A remek adottságok közt említhető, hogy a Touareg motorjai állandó összkerék-hajtáson és felezőn keresztül érik el a kerekeket, és a szériában járó zárható központi differenciálmű mellé hátra is rendelhető differenciálzár. Az első és hátsó tengely közt alaphelyzetben, amikor mindegyik kerék alatt azonos a talaj minősége, fele-fele arányban oszlik meg a hajtóerő. Ha viszont valamelyik tengely kerekein veszélyes mértékben csökkenne a talajra vihető hajtóerő, akár a teljes nyomaték egy tengely kerekeire koncentrálható.

Újszerű, olcsóbb és a manuális differenciálzárnál könnyebben kezelhető elektronikus differenciálzárral (EDS) szerelik az összes Touareget. A valódi terepjárósok által kevésbé kedvelt rendszer lényege, hogy a kipörgő kerekek lefékezésével a tapadó kerekekre juttatható a motor teljes nyomatéka.

Annak érdekében, hogy a Touareg nagy sebességnél tökéletesen kezelhető, csendes és finoman rugózó legyen, elöl-hátul független kerékfelfüggesztést alkalmaztak. Elöl kettős keresztlengőkarokból, hátul kovácsolt alumínium keresztlengőkarokból és acél háromszög-lengőkarokból áll a futómű. Ez a megoldás már önmagában elegendő, hogy jó személyautókéval megegyező érzést adjon a Touareg irányítása egy kanyargós útszakaszon, az öröm fokozása érdekében azonban légrugós futómű is rendelhető.

A CDC (Continuous Damping Control – folyamatos csillapítás-szabályozás) futóművel szerelt Touaregeknél a lengéscsillapítók és a rugók is folyamatosan az aktuális terep- vagy aszfaltviszonyokhoz igazodnak. A karosszéria magassága normál körülmények közt állandó marad. Az állandó helyzet attól függ, hogy a lehetséges négy állapot közül éppen melyiket választottuk. Minden keréknél érzékelő figyeli az autó talajtól mért magasságát, és a körülményeknek megfelelően változtatja az autó hasmagasságát. A légrugós futóművel nemcsak kényelmesebb, hanem biztonságosabb is a terepjárózás, hiszen mind a hasmagasság, mind az első-hátsó terepszög nagyobbra vehető.

A lengéscsillapítók keménysége háromféle program szerint állítható. A lengéscsillapítók állításával kiküszöbölhetők a karosszéria zavaró bólintó mozgásai, melyek erőteljes gázadásnál, fékezésnél, vagy kanyarodásnál tapasztalhatók.

Mivel a rugózási komfort hangolásakor személyautós mérce lebegett a tervezők szeme előtt, az utastérben sem igazodhattak a terepjárókhoz. Egyértelműen a Phaeton volt a kiindulási alap, ami jó helyzetbe hozta a Touareget. Már az alapváltozat üléseit is bőr borítja, a klíma pedig felár ellenében hátul külön szabályozható. A csúcsmodellt kulcsnélküli ajtónyitó rendszerrel is ellátják, így a transzpondert a zsebében hordó vezető érintésre nyithatja az ajtót és gombnyomásra indíthatja a motort.

Egyelőre négyféle motorizáltságú Touaregről tudunk, melyek közül kettő elérhető közelségbe került már Magyarországon is, egy további rendelhető, egyet pedig nagyon várunk. A 3,2 literes benzines változat egyelőre az alap, de kizárólag hatfokozatú Tiptronic váltóval választható. Később érkezik csak a kézi váltós modell, várhatóan fél millió forinttal olcsóbban. A V6-os benzinmotor 220 lóerős és alig 10 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a több mint 2 tonnás monstrumot.

Brutális, 750 Nm-es nyomatékkal és 313 lóerős teljesítménnyel rendelkezik a V10-es dízelmotor. Az ötliteres PD TDI Touareg is megvásárolható már, de csak hatfokozatú Tiptronic váltóval. A dízel Touaregnek mindössze 7,8 másodperc kell a 100-as tempó eléréshez, és átlagosan 12,2 liter gázolaj 100 kilométer megtételéhez.

4,2 literes benzinmotorral is választható már a Touareg, mely 310 lóerős. A várva várt modell, a tervek szerint 13 millió forint alatt megvásárolható 2,5-es TDI, csak néhány hónap késéssel válik elérhetővé.

13,6 millió forintba kerül a Tiptronic váltós, bőrüléssel, 17 colos könnyűfém felnivel, dupla légkondicionálóval, nyolc légzsákkal, 11 hangszórós hifivel és elektromos segédberendezések garmadával ellátott 3,2 literes benzines Touareg. Az ötliteres dízel, mely már a légrugós futóművet és kulcsnélküli indíthatóságot is megkapja valamivel több mint 20 millió forintba kerül.