



A gyorsulási éved utolsó futamán láttuk a León Sport R-t. Ez egy most bevezetett változat, a 2003-as modellév újdonsága. Az autó hazai vonatkozása, hogy neve és felszereltsége is magyar “találmány”, az előző Toledóból ismert Magnus Plus kivitelhez hasonlóan.
A Sport R a nemrég kettévált Cupra vonalból ered. A 210 lóerős León Cupra-R-rel a még sportosabb autót keresőknek segít a Seat, a Sport R pedig a Cupra markáns külsejét megőrizve nagyon jó ár/érték aránnyal tűnik ki.
Alapfelszereltsége a sportosságot és a kényelmet is szolgálja. Széria az ötágú 17 colos felni 225/45-ös gumikkal, a kikapcsolható menetstabilizáló elektronika, a két első sportülés és a bőr sportkormány. Egy sportos autóban nagyon fontos részlet a műszerek fehér zifferblattja és a titánszínű belső díszítés a középkonzolon. A kényelmi extrák közül széria például az automata klímaberendezés és a nyolchangszórós rádiósmagnó.
Sport R modellként a 180 lovas turbómotorral és 150 lóerős TDI-vel kapható a León. Utóbbi, 320 Nm-es nyomatékkal és 150 lóerős teljesítménnyel, kizárólag a Golf GTI-be és a León Sport R-be kerül a Volkswagen konszern kínálatán belül. Hatfokozatú kézi váltóval 5 660 000 forint az ötajtós León Sport R 1.8T listaára.
A gyorsulási verseny kezdete előtt lehetőségünk adódott a León Cupra és a Cupra R gyorsulásának összemérésére. A két autó neve között alig van eltérés, koncepciójukban azonban homlokegyenest különböznek. León Cupra névvel a Seat egy 2,8 literes, 204 lovas szívó benzinest jelölt, automatikusan bekapcsoló összkerék-hajtással. A León Cupra R egy elsőkerekes, turbómotoros autó 210 lovas teljesítménnyel. A két típus nyomatéka egyaránt 270 Nm.
Tapasztalataink szerint még az összkerekes autóknak kedvező vizes úton is csak tökéletes rajttal lehet legyőzni a turbós Cupra R-t. A nehezebb 4×4-es León optimális rajttal szerezhet csak annyi előnyt, hogy ne hajrázza le az elsőkerék-hajtású Cupra R a hungaroringi célegyenes utolsó harmadán.
