Valószínűleg 2005-ben, amikor a közös alapra épített Seat Arosa és Volkswagen Lupo kifut, a spanyol modell már nem fog utódot kapni, a német kiskocsit pedig egy nagyobb autó váltja majd le. A méretnövekedésre azért lesz szükség, mivel a Polo negyedik generációja már jóval nagyobb, mint az egy-két generációval ezelőtti kisautók, így a Lupo és az új Polo közti méret- és árkülönbség – legalábbis a nemzetközi piacokon – túlontúl nagy. A Lupo utóda nagyjából akkora lesz a tervek szerint, mint az egy évvel ezelőtt leváltott Polo.

A Volkswagent a méretváltásra a konkurensek is valamelyest kényszerítik, hiszen főként a francia vetélytársaknál már észlelhető ez a fajta átpozícionálás. A Citroën például eddigi kisautója, a Saxo fölé helyezte a C3-ast, a Saxót leváltó C2 pedig hasonló méretű lesz, mint elődje. A Renault is fölfelé terjeszkedik majd az új Twingóval, a Peugeot pedig a 107-essel lép egy mérettel feljebb a 106-oshoz képest.