Szaúd-Arábiában zajlik a rali-világbajnokság 14., zárófutama, ahova a Toyota már konstruktőri bajnokként érkezett, de az egyéni elsőség még nem dőlt el. A verseny központját és szervizparkját a dzsiddai jachtklub közelében építették fel, ahol egy érdekes kávézóra bukkantunk.
A különféle üzletek, éttermek sorában áll a Lexus F Club Lounge, amelyet egy bemutatóteremnek is nézhetnénk, hiszen egy sportautó áll a közepén, ez azonban egy kávézó, étterem.
A helyet 2022-ben nyitotta meg a Jameel Motors, amely egyébként az éppen zajló, első szaúdi ralivilágbajnoki futam szervezője is egyben. Az érdeklődők és a nyilvánosság számára is nyitott, ugyanakkor a Lexus tulajdonosainak exkluzív tagsági lehetőséget is kínál.




A menüben forró és hideg italok (mocktailok (alkoholmentes koktél), török kávé, spanyol latte stb.), valamint saláták, szendvicsek és desszertek is szerepelnek ‒ többek között japán sajttorta és datolyás sütemény is.
A lounge hangulata nyugodt és elegáns, a falakat és a pultokat a Lexus modellek hűtőrácsának mintájának végtelenített motívuma díszíti. Az egyik oldalon autóalkatrészekből készült művészeti alkotás került a falra, míg a másik oldalon egy Lexus kerékpár látható, és nem hiányoznak az ajándéktárgyak sem.
Természetesen a legérdekesebb a kávézó közepén álló Lexus RC F, a 2014-től gyártott kétajtós modell csúcsváltozata. A nálunk már nem forgalmazott sportkupé gyártása 2025-ben befejeződik, ez az autó épp az úgynevezett Final Edition sorozat egyik tagja.
A Vezess által többször tesztelt RC F-ben 5,0 literes, szívó, V8-as motor szerepel, nyolcfokozatú, automata sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kombinálva. Ebben a kivitelben egyedileg hangolt motor és hátsó differenciálművel. A motor maximális teljesítménye 472 lóerő, míg a csúcsnyomaték 535 Nm. Ezzel a kupé 4,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig 270 km/óra.
A 2025-ös RC F Final Edition különlegességei közé tartoznak a 19 colos, kovácsolt BBS felnik, amelyekre Michelin Pilot Sport 4S abroncsok kerülnek, valamint a karbonból készült tető, első spoiler, küszöbök és diffúzor. A modellt aktív hátsó szárnnyal szerelik. A felnik mögött hatdugattyús első és négydugattyús hátsó Brembo fékek bújnak meg.
Az utastérbe fekete-piros bőrborítás kerül, és nem hiányzik a sorszámmal ellátott „Final Edition” embléma a középkonzolról. A kiállított különlegesség ára egyébként 53 millió forintnyi szaúdi riál.
Gyártói galéria a Lexus RC F-röl:




