A szupersportautók tulajdonosainak világában elég ritka,, hogy valaki valóban napi használatra fogja ezeket a sok-sok milliós gépeket. A legtöbb tulaj féltve őrzi, “vitrinben” tartja, vagy legfeljebb hétvégi gurulásokra veszi elő az ilyen autókat.
Egy kaliforniai (USA) férfi azonban fittyet hány a sztereotípiákra: Kevin Enderby három klasszikus Ferrarijába több mint 1 millió kilométer van, és a ma napig mindegyikkel, napi szinten jár – munkába, kikapcsolódni, kirándulni.
Enderby garázsában egy igazán különleges trió sorakozik:
- 1984 Ferrari 308 GTS
- 1995 Ferrari F355 GTS
- 2006 Ferrari F430
Egyes források szerint a 308 GTS minden idők legtöbbet futott Ferrarija lehet: az autó 386 ezer kilométer fölött jár, de a másik két modell is átlépte a 320 ezres határt.
A 308 V8-as motorja középen kapott helyet, teljesítménye 227 lóerő és 284 newtonméter. A GTB-ből összesen 2897 darab készült, ebből 808 példány üvegszálas karosszériával. A targatetős GTS változatból valamivel többet, 3219-et gyártottak.

Kevin Enderby és a Ferrari 308 GTS. A rendszám is zseniális, ugyanis a híres sorozatban, a Magnuban is egy ilyen autója volt a főszereplőnek, ugyanezzel a rendszámmal – Fotó: Ferrari Club of America
A volt Apple-mérnök Enderby egyszerű filozófiát követ: “Ha nem vezeted őket, abban semmi szórakoztató nincs.” Szóval pontosan úgy használja ezeket az autókat, ahogy szerinte a Ferrari megálmodta – kanyargós országúti szakaszokon, autópályán, és versenypályára is rendszeresen jár velük.
Az autók gyakori vendégek olyan legendás amerikai pályákon, mint Laguna Seca vagy a Thunderhill Raceway. Ha pedig mindegyik autót egyszerre akarja elvinni egy eseményre, barátokat toboroz sofőrnek, egyik Ferrari sem pihenhet otthon.

Ferrari F355 – Fotó: Ferrari
A rengeteg kilométernek megvan az ára
- A 308-as 1990 óta 1100 javítási munkaóra van.
- Az F430-nál egy pályanapon egy hajtókar átlőtte a blokkot, így motort kellett cserélni. A donor egy tűzkáros F430 volt, mindössze 22 ezer mérfölddel.
- Az F355 története is elég extrém: a 2013-as FOG Rallyn hátulról belerohantak, és belökték az előtte haladó autóba. Ezek után más talán leírta volna a Ferrarit, Enderby azonban mindent kicserélt és teljesen újjáépítette az autót. A sérült elemeket megtartotta, így ma garázsa plafonjára vannak függesztve, amolyan trófeaként.

Ferrari F430 – Fotó: Ferrari
Enderby olasz sportautói nemcsak egy megszállott tulajdonos elhivatottságát tükrözik, hanem azt is, mire képes a Ferrari, mint autógyártó. Ezek az autók nem muzeális darabok, hanem élő, mozgó bizonyítékai annak, hogy egy szupersportautó igenis használható mindennapi közlekedésre, ha valaki valóban törődik vele és megkapja a kellő karbantartást. Persze ehhez nem árt, ha az ember pénztárcájában van bőven zöldhasú…