A Forma–1 jelentősen átalakul 2026-ra, mind a kasztnit, mind az erőforrást érintően óriási szabályváltozási csomag lép életbe.

Az utóbbit illetően ugyan megmarad a mostani, 1,6 literes turbós V6-os architektúra, de kikerül a hőenergia-visszanyerő (MGU-H), a villanyos komponens pedig sokkal nagyobb hangsúlyt kap.

A nagy szabályváltozások idején könnyű mellényúlni, az Audi, a Ferrari, a Honda, a Mercedes és/vagy a Red Bull is gyárthat rossz erőforrást.

Hogy elkerüljék a 2014-es hibrides átállás nagy problémáját, azaz hogy a Mercedes akkor óriási fölénybe került az erőforrásaival, míg a Renault például komolyan küszködött, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának legutóbbi, csütörtöki online ülésén egyéb, apróbb részleteket érintő dolgok mellett a motorfejlesztés év közbeni felszabadításáról döntöttek 2026-ra.

A pontos részletek még nem ismertek, ám alapvetően arról van szó, hogy az FIA a folyamatos megfigyelései-mérései alapján a szezon negyedénél, felénél és háromnegyedénél (a 6., 12. és 18. fordulóban, azaz a Miami, a Belga és a Szingapúri Nagydíjon) a hátrányban lévőnek nyilvánított motorgyártóknak megnyitja a fejlesztés lehetőségét: megemelhetik a kiadási plafont, a gyártó új elemeket építhet be, újrahomolgálhatják az erőforrást.

Ugyanígy megemelhetik a kiadási plafont, extra tesztpados időkeretet adhatnak, ha az adott gyártó erőforrása komoly megbízhatósági problémákkal küzd majd.