Ma már jóformán mindenre lehet biztosítást kötni, más kérdés, hogy a biztosítótársaságok olykor igyekeznek kibúvót találni, hogy ne kelljen kifizetniük a kártérítést.
Ha hihetünk az állítólag szakmai forrásokból származó híreknek, ilyen ügyeskedésre nem lesz szükség a Jaguar Land Rover (JLR) elleni, augusztus 31-i kibertámadás kapcsán – egészen egyszerűen azért, mert az autógyártó állítólag nem rendelkezett érvényes biztosítással, amikor idén augusztus végén feltörték és megbénították informatikai rendszerét.




A The Business Desk szakértőre hivatkozva azt állítja, a cég épp előrehaladott tárgyalásokat folytatott egy ilyen jellegű biztosítás megkötéséről, ám a szerződést nem véglegesítették, mielőtt megtámadták őket. Úgy tudni, a világ legnagyobb független biztosítási brókercégével, a Locktonnal dolgoztak együtt. A JLR nem kommentálta az értesülést.
Más, hasonló informatikai támadásnak áldozatul esett cégek arról számoltak be, hogy a kiesett profit mértékét jelentősen meghaladó költséggel járt a számítógépes rendszer helyreállítása. Ez nem feltétlenül igaz minden esetben, mindenesetre elképzelhető, hogy a már korábban előrevetített, 70 millió fontos (31,5 Mrd Ft) haszonkiesésen túl akár fontszázmilliókban mérhető, be nem tervezett kiadás várhat a vállalatra.
A JLR legutóbb október elsejét jelölte meg az újraindulás legkorábbi dátumának, brit sajtóértesülések szerint azonban akár novemberig is elhúzódhat a leállás. Ez végzetesnek bizonyulhat azon beszállítók számára, akik most munka nélkül maradtak – a becslések szerint mintegy 200 000 emberről beszélünk, de nem tudni, hogy ez globális szám, vagy csak a nagy-britanniai tevékenységeket támogató cégeket foglalja magában.
A szakszervezetek és a brit kormányzat gőzerővel dolgozik a munkahelyek megmentésén. Egy javaslat szerint a kormánynak kellene megvásárolnia a beszállítóktól az alkatrészeket, amelyeket az újraindítást követően aztán a JLR megvenne Londontól.