A közlekedés során a KRESZ szabályain túl mindig van kommunikáció a résztvevők között. Autósok és gyalogosok figyelik egymás gesztusait, egy intés, egy tekintet is sokat jelent, és sokszor könnyíti meg a haladást. Viszont az önvezető autók nem biccentenek, és nem intenek, így szándékuk rejtély a többi közlekedő számára. Ezen segítene a Stellantis ötlete, az orrba épített jelzőlámpa. 

A tesztmodellt 3-as szintű vezetéstámogató rendszerrel szerelték fel, ami megengedi, hogy a sofőr teljesen átadja a vezetést a technikának. Ilyenkor aktiválódik a megoldás: a Grandland prototípust egy új kamerarendszerrel látták el, amely képes tárgyakat és gesztusokat észlelni, ezt pedig egy mesterségesintelligencia-alapú „szándék-előrejelző” funkcióval kombinálták.  

A KRESZ reformját hozhatja el az autók orrába épített jelzőlámpa 1

Amikor az autó 3-as (vagy magasabb) szintű autonóm üzemmódban működik, a Grandland első és hátsó jelzőfényei türkizkék színben világítanak. Ezt a színt azért választották, mert nem köthető semmilyen más járműfunkcióhoz. Amikor a jármű gyalogost észlel az útjában, fékezni kezd, a LED-es fényszórók pedig fehérről magentára váltanak.

Ezenkívül egy kis képernyő került az orrába, amelyen normál esetben az Opel emblémája látható, de az új technikával akár figyelmeztető jelzés vagy egy megállásra intő kézmozdulat piktogramja is feltűnhet rajta. Miután az autó teljesen megállt (mondjuk egy zebra előtt), a LED-ek zöldre váltanak, a kijelzőn pedig egy sétáló figura jelenik meg. Bonyolultabb helyzetekben, amikor a mesterséges intelligencia algoritmusa nem tudja eldönteni, mi a teendő, a rendszer felszólítja a vezetőt a jármű irányításának átvételére.

A KRESZ reformját hozhatja el az autók orrába épített jelzőlámpa 3

Ez az egyedi felszereltséggel és világítástechnikával ellátott Grandland számos más márka prototípusát és szériamodelljét követi a sorban, amelyek ugyanezt a problémakört vizsgálják. A modellt házon belül, az Opel németországi, rüsselsheimi központjában hozták létre, a gyártó fejlesztői és a Darmstadti Műszaki Egyetem hallgatóinak együttműködésével.