[ Cikkünk pontos adatokkal és helyszíni fotókkal frissült ]




Update: Földes Attila kollégánk már úton van a rekorddöntés helyszínére, hamarosan az ő személyes benyomásait is olvashatjátok a rekorder villanyautóval kapcsolatban!
Az olaszországi Nardo tesztpályán félelmetes teljesítményt mutatott a Mercedes-Benz elektromos koncepciójárműve, a következő generációs AMG GT előfutáraként bemutatott GT XX tanulmány.
A nagy sebesség és a fogyasztás optimális egyensúlya érdekében a Mercedes mérnökei szimulációkat és előzetes próbákat végeztek. Ezek során arra jutottak, hogy 300 km/óra átlagsebességgel érdemes haladni a legkiegyensúlyozottabb eredmény érdekében.
Az autó így 24 óra alatt 5479 kilométert tett meg. A töltéseket akár 900 kW-tal végezték, ám így is jelentős időveszteséggel jártak, így végül a nettó átlagsebesség 228,3 km/óra volt, ami egyáltalán nem megvetendő.
Az AMG GT XX így hatalmas előnnyel döntötte meg az XPeng P7 alig pár hetes világcsúcsát. A kínai szedán 2461 mérföldet, azaz 3960 kilométert tett meg egy teljes nap alatt. A Mercedes korábbi, házon belüli csúcstartója a CLA volt 2310 mérfölddel (3717 kilométerrel.)
A monstre futam során nem ez volt az egyetlen rekord, amelyet megdöntött az AMG GT XX. A nyolcnapos program során 25 új csúcs született, ezek egy részét alábbi táblázatunkban megtalálod.
A nyolcnapos program fénypontjaként a GT XX új rekordot futott 40 075 kilométeren, ami a Föld kerülete: ehhez 7 napra, 13 órára, 24 percre és 7,1 másodpercre volt szükségük.
A teszt során tizenhét hivatásos autóversenyző (köztük George Russell F1-pilóta) felváltva vezetett két autót, a mérnökökkel és kisegítő személyzettel együtt több mint százan vettek részt a nyolcnapos eseményen.
A Mercedes-AMG GT XX elektromos hajtáslánca egészen különleges, a 800V-os architektúra három villanymotort alkalmaz, az összteljesítmény 1360 lóerő. A speciális, házon belül fejlesztett, 40 liternyi hűtőolajban fürdő akkucsomag kapacitása 114 kWh, tölteni akár 900 kW-tal lehet: elméletileg 5 perc alatt 400 kilométerre elegendő energiát tud felvenni az akku.
Az GT XX sorozatgyártású változata, az új generációs Mercedes-AMG GT 4-ajtós kupé várhatóan 2026 végén jelenik meg a piacon. Álló helyzetből 2,5 mp körül gyorsul majd 100 km/óra sebességre, végsebessége elérheti a 360 km/órát.
A Concept AMG GT XX rekordjai
Adott távolsághoz szükséges idő
| Kilométer | Idő |
| 2 000 | 08 óra 40 perc 34,22 mp |
| 3 961 (a Route 66 hossza) | 17 óra 14 perc 42,06 mp |
| 5 000 | 21 óra 54 perc 47,48 mp |
| 10 000 | 1 nap 20 óra 10 perc 00,45 mp |
| 20 000 | 3 nap 16 óra 41 perc 52,75 mp |
| 21 196 (a kínai Nagy Fal hossza) | 3 nap 22 óra 03 perc 22,22 mp |
| 25 000 | 4 nap 15 óra 44 perc 51,02 mp |
| 30 000 | 5 nap 14 óra 26 perc 53,71 mp |
| 40 000 | 7 nap 13 óra 02 perc 59,47 mp |
| 40 075 (az Egyenlítő hossza) | 7 nap 13 óra 24 perc 07,10 mp |
Adott idő alatt megtett távolság
| Óra | Kilométer |
| 12 | 2749,924 |
| 24 | 5478,881 |
| 48 | 10 859,526 |
| 72 | 16 250,444 |
| 96 | 21 632,451 |
| 120 | 26 807,575 |
| 144 | 32 099,133 |
| 168 | 37 259,955 |
Az autós rekordokhoz időnként képzelőerő is szükséges – így született meg például a leggyorsabb tolatás világcsúcsa…













