Az európai nagyvárosok utcáin időről-időre össze lehet találkozni Mercedes-AMG G63-assal. Itthon arányaiban igen sok fut a hiperdrága terepjáróból. A luxus és a military életérzést ötvöző járm gondolata azonban már jóval messzebbre tekint vissza. Az AMG immáron legalább negyven éve foglalkozik a G-osztály tuningolásával. Vagyis jóval több ideje, mint amennyi ideje a Mercedes-Benz (vagyis annak akkori anyavállalata DaimlerChrylser) felvásárolta a kis tuning műhelyet. 

Jó példa minderre ez a 1983-as 300 GD is, amely abban az időszakban jött ki, amikor még Madonna, vagy Michael Jackson uralta a slágerlistákat. Ugyancsak ebben az időszakban vált népszerűvé – az amerikai és német luxusautókban – a sötétkék, bordó, vagy sötétszürke bőrkárpitok, hogy a korábbinál dinamikusabb, élénkebb hangulatot teremtsenek. Innen nézve nem csoda, hogy a 300 GD ülései sötétkék árnyalatokban tündökölnek. 

Ezt a ritka példányt Los Angelesben, a Petersen Automotive Múzeumban lehet megtekinteni jelenleg a “Teljesen fantasztikus” időszaki kiállítás keretében. A terepjáró a floridai Patina Collective rajongói kör tulajdonában van, akik mindössze négy évvel ezelőtt bukkantak rá erre a példányra. Az eredeti tulajdonosa Ivan Lendl, a ’80-as évek egyik legkiemelkedőbb teniszcsillaga volt. Az egykori tulajdonost sikerólt megszólaltatni, aki elárulta, hogy korábban a stuttgarti gyártó a szponzora volt és egy látogatás alkalmával figyelt fel a kétajtós terepjáróra. 

Tetszett neki a koncepció, de olyan terepjárót szeretett volna, aminek az eleje inkább jobban hasonlít egy Mercedes-Benz személyautóra. Ez vezetett ahhoz, hogy a 300 GD végül megkapta a W116S hűtőmaszkját és lámpáit. Emellett új lökhárítókkal és vadonatúj Recaro-ülésekkel látták el. A hajtáslánchoz azonban nem nyúltak hozzá, így a terepjárót a 3.0 literes, 87 lóerős, 172 Nm-es nyomatékú, hathengeres dízelmotor mozgatja. Ezzel az erőforrással 25 másodpercig tart, míg a jármű nulláról 96 km/órás sebességre felgyorsul. 

Ivan Lendl legalább 10 évig vezette a járművet és akkor is magával vitte, amikor Connecticut-ba költözött. Annyi bizonyos, hogy feltűnő jelenség volt, hiszen akkoriban még csak éppen valamiféle együttműködés volt kibontakozóban a Mercedes-Benz és az AMG között.