A mclarenes Lando Norris nyerte a Forma-1-es Magyar Nagydíjat csapattársa, Oscar Piastri és a mercedeses George Russell előtt. A McLaren párosa nagyot csatázott eltérő taktikákkal a futam végén, de ehhez az kellett, hogy az élről induló, majd negyedikként végző ferraris Charles Leclerc miatt eltérő stratégiát kövessenek.
A 70 körös futamra csak 19-en álltak fel a rajtrácsra, Cunoda Juki a bokszutcából eredt a mezőny után a Red Bull-lal. A többség közepes abroncsokon kezdett, az első tízből kivétel nélkül mindenki, az érdekességet Lewis Hamilton jelentette a 12. helyről indulva a Ferrarival, kemény Pirelliken.
A rajt sima volt, Charles Leclerc megőrizte a vezetést a Ferrarival, őt lekövette Oscar Piastri a McLarennel, de Lando Norris a másik papaja autóban a csúcsforgalom áldozata lett: George Russell (Mercedes) és Fernando Alonso (Aston Martin) is utat talált mellette. Hamilton visszaesett két helyet.




Norris Alonso mellett hamar visszaért, de beragadt Russell mögé. Érdekes volt viszont, hogy Leclerc kezdeti tempója ígéretesebb volt, mint Piastrié: öt kör után már közel 2,5 másodperccel vezetett a monacói. Volt néhány furcsaság az első körökben: egyrészt mindkét Kick Saubert kiugrás miatt elővette a versenyirányítás, másrészt Isack Hadjar (Racing Bulls) számolt be arról, hogy fáj a keze, mert kavics találta el az ujját.
A futam korai szakaszában hatodikként haladó Gabriel Bortoleto végül megúszta a kiugrás miatti büntetést, a korán gumit cserélő Nico Hülkenberget azonban elmeszelték, öt másodperccel büntették.
Előzési szempontból nem volt látványos az első tíz kör. Piastri hátránya – aki csapatával már arról diskurált, hogy egy kiállással is megoldható lehet a futam – 3 másodpercre nőtt, Norris pedig hiába volt közel Russellhez, előzni nem tudott. Max Verstappen futama is csendesen kezdődött: a holland csak hetedik volt Bortoleto mögött, Lance Stroll (Aston Martin) előtt a Red Bull-lal.
Lando Norris (Kép: Clive Rose/Getty Images)
A 14. kör magasságában a középmezőny második fele belevágott a kerékcserékbe. Kérdeses volt, hogy pár körön belül az élen álló négyes is próbálkozik-e, de tekintve, hogy Leclerc és az ötödik Alonso között már közel 20 másodperc volt a különbség, nem volt kizárható. A legjobbak között egyébként 3-3 másodperc volt a differencia, leszámítva Norrist, aki Russellhez közelebb maradt.
Gabirel Bortoleto, Max Verstappen és Lance Stroll (Kép: James Sutton – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Leclerc érdekes taktikával próbálkozott, mintha szándékosan visszafogta volna a tempót, hogy az üldözők ne tudjanak üres térbe visszatérni egy esetleges kerékcsere után. Ez nem számította a McLarennél: Piastri a 19. kör elején új kemény gumikat kapott, egy körrel Verstappen kiállását követően. A bajnoki címvédő egyébként a mezőny végébe, Hülkenberg mögé került kiállása után.
Leclerc és Russell lekövette Piastrit, Norris azonban maradt a pályán és átvette a vezetést. Leclerc maradt az ausztrál üldöző előtt a csere után, még ha különbség le is csökkent kettejük között. Piastri érdemben nem is tudta támadni Leclerc-t, miközben a monacóinak át kellett fűznie magát Alonsón is – ezt a 22. körre megtette Piastri is.
Charles Leclerc (Kép: Mark Thompson/Getty Images)
Látszott ekkor, hogy az élmezőnyből Norris minden bizonnyal az egy cserés stratégiát követi majd Alonsóval együtt, míg Leclerc, Piastri és Russell kétszer válthatnak abroncsokat. Russell a 26. körben talált utat Alonso mellett, de csak azt követően, hogy az előző körben hangyányit összeértek.
LAP 25/70
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Russell and Alonso make contact on the run down to Turn 2 😮
Doesn't look like there's any damage 🔍#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/rZRiBEgxJR
Verstappen a mezőny végéből szép előzésekkel próbált előretörni. Hülkenberget a sikánban, Pierre Gasly Alpine-ját a 2-es kanyarban kívülről előzte. Hamilton volt a soros. A 30. körben ez majdnem egy összeérésben csúcsosodott ki, melyet Hamilton a pálya elhagyásával került el. Verstappen így ment el és lett 1.1, majd Hadjar mellett egy újabb sikános előzéssel a 10.
LAP 30/70
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Hamilton has to run wide as Verstappen goes on the charge at Turn 4 - that was close! 😰
Verstappen up to P11 ⬆️#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/sz0q57Nrpu
Az élen közben Norris rótta a köröket, de Leclerc körönként bő egy másodpercet hozott rajta. A monacói valami miatt sokat bosszankodott a rádióban, de tempója látszólag rendben volt. A 32. körben vissza is vette a vezetést, miután Norris a bokszban járt. A brit a negyedik helyről kezdhette maratoni etapját.
Féltávnál Leclerc 1,9 másodperccel vezetett Piastri előtt, a harmadik Russell már 10 másodpercre volt az első helytől. Őt követte Norris (Leclerc-től 18 másodpercre), majd Alonso, Bortoleto, Stroll, Liam Lawson (Racing Bulls), Verstappen és Hamilton – utóbbi kerékcsere nélkül volt tizedik.
Nem sokkal féltáv után megkezdődött a második kerékcsere-kör is Franco Colapinto (Alpine) révén. Közben volt, aki még egyszer sem járt csapatánál – többek között Stroll is csak ekkor kapott először friss gumikat.
Lance Stroll (Kép: Mark Thompson/Getty Images)
A 41. körben Leclerc végül másodjára is bokszba hajtott, hatalmas fékezéssel lassított le a monacói egy új szett kemény gumiért. Piastri vezetett így 9 másodperccel Russell és 11-gyel Norris előtt. Leclerc lett a 4. helyen a fogó, 7 másodpercről indult a lemaradása Norris mögött. Hamilton Leclerc után, a mezőnyből utolsóként cserélte le kemény gumijait.
Az ideiglenes dobogóról Russell a 44. körben kivált azok után, hogy ő is gumit cserélt. Közben Leclerc tempója nem volt combos, alig hozott valamit frissebb gumikon Norrison.
A 46. körben végül Piastri is kiállt másodjára a bokszba. Norris vezette a Magyar Nagydíjat, és előnye nem hogy fogyott, de még nőtt is Leclerc előtt, eddigre 7 másodpercre. A monacóit további szűk öt másodperccel lemaradva követte Piastri.
Lando Norris (Kép: Rudy Carezzevoli/Getty Images)
20 körrel a leintés előtt megfogyatkozott a mezőny, Oliver Bearman gurult vissza a Haas garázsába sérült autójával. Közben Verstappen is letudta második kerékcseréjét, és a 9. helyről várta az események alakulását.
Leclerc tempója annyira visszaesett, hogy az 51. körben Piastri simán megelőzte a jóval lassabb Ferrarit. Kialakult a McLaren 1-2, Piastri pedig 8,5 másodpercről indította a rohamot Norris ellen. Leclerc kapcsán az sem volt biztató, hogy a negyedik Russell is 0,6-1 másodpercet hozott rajta körönként. A ferraris ki is borult, szerinte másképp kellett volna menedzselniük a meg nem nevezett problémákat.
Oscar Piastri és Charles Leclerc (Kép: Joe Portlock/Getty Images)
Piastri az üres pályán viszont bekezdett, körönként 0,5-1,4 másodpercet faragott hátrányából. Az 58. körre 4 másodpercre olvadt a különbség. Ebben a körben ért Russell Leclerc mögé, a helycsere pedig végül a 62. körben történt meg, némi agresszív védekezéssel és összeéréssel. A pole-pozíciós lekerült a dobogóról – ráadásul védekezéséért később 5 másodperc büntetést kapott (noha az összképben ez aztán már nem számított).
LAP 62/70
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Leclerc didn't give it up easily but Russell has got through - they almost touch in the run down to Turn 1 😮#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/dMyDp09P41
Az élen is fokozódott a helyzet. Norris előnye kevesebb, mint 2 másodperc volt Piastri előtt, úgyhogy a Magyar Nagydíj utolsó körei igazi vb-csatát hoztak. Az utolsó öt körben Piastri DRS-t is nyithatott.
LAP 65/70
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
DRS now enabled for Piastri 🎯#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/JnuXDV1Znw
A futam utolsó szakaszában Gasly kapott még ütközésokozásért egy 10 másodperces büntetést, de ez nem sokakat érdekelt. Az élen álló meccs annál inkább. Piastri azonban nem tudott elég közel kerülni: a 69. körben hatalmasat vetődött, és épphogy nem ment Norrisnak az ausztrál a célegyenes végén. Egy lehetősége maradt volna a célegyenesben a bajnoki listavezetőnek, de ekkor már nem volt elég közel az élen állóhóz.
Lando Norris így megnyerte a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat Piastri és Russell előtt. Leclerc a negyedik lett Alonso, Bortoleto, Stroll, Lawson, Verstappen és Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) előtt. Hamilton nem szerzett pontot, ott ért célba, ahonnan rajtolt, a 12. helyen.
LAP 70/70
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Norris takes the chequered flag with Piastri hounding him all the way to the end ⚔️
A dramatic finale to the 40th Hungarian Grand Prix 🍿#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/jDf0ezyDuK
A teljes eredménylista
A bajnokságok állása:
- Piastri – 284 p
- Norris – 275 p
- Verstappen – 187 p
- Russell – 172 p
- Leclerc – 151 p
- Hamilton – 109 p
- McLaren – 559 p
- Ferrari – 260 p
- Mercedes – 236 p
- Red Bull – 194 p
- Williams – 70 p
- Aston Martin – 52 p
A 2025-ös Forma-1-es szezon négy hét múlva a Holland Nagydíjjal folytatódik.






