Az alapár jóval több mint dupláját kell kifizetni a Brabus által tuningolt Mercedes–AMG GT 63 S E Performance modellért: míg a mezei AMG-verzió bruttó 221 ezer eurónál, átszámítva 88 millió forintnál indul Németországban (nálunk meg 94 millióba kerül, de spongyát rá,) a Brabus 1000-verzió nettó alapára 446 ezer euró (178 millió Ft), ami a németországi 19 százalékos áfával együtt már szűk 531 ezer euróra, 212 millió forintra rúg.




Mit kap az ember a különbözetért, azaz bruttó 110 ezer euróért (44 millió Ft?) Nos, 816 helyett kerek 1000 lóerőt, 1420 Nm-ről 1820 Nm-re növelt (de 1620 Nm-ben korlátozott) forgatónyomatékot, 2,9 helyett 2,6 másodperces gyorsulást 0–100 km/órára, és egy csomó külső és belső optikai finomságot.
A Brabus nem egyszerűen átírta a belső égésű motor vezérlését, hanem 4,5 literre növelte a gyárilag 4,0 literes V8-as lökettérfogatát. A megnövelt furathoz igazított kovácsolt dugattyúk szintén kovácsolt, de rövidebb hajtókarokhoz kapcsolódnak, így a löket is változott. A főtengelyt alumíniumtömbből marták ki.
Ehhez társultak az új turbófeltöltők, a szeleppel szabályozható hangerejű nemesacél kipufogórendszer és a módosított motorvezérlés. Mindez 184 extra lóerőt jelent a gyárihoz képest, ahogy fent már írtuk.
A villanymotor teljesítménye nem változott, csupán a vezérlését igazították a benzinmotor nagyobb erejéhez.
A 2,6 másodperces gyorsulás nulláról százra egy dolog, de a 0–200 sprint sem tart tovább 9,5 másodpercnél, ha pedig 300-ig gyorsulnánk, 23,7 másodpercnél engedhetjük fel a pedált. A végsebesség 320 km/óra.
Ehhez már az aerodinamikába is komolyan bele kellett nyúlni, szélcsatornában fejlesztett, szénszálas kompozit elemekből megformált légterelő idomok borítják a karosszériát. Ezek fényes vagy matt kivitelben egyaránt rendelhetők, és persze színezhetők is – például, mint a motorburkolat.
A keréktárcsákat kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztették ki, kovácsolt és mart technológiával készülnek, előre 21, hátra 22 colos méretben.
A rugókat a KW-vel közösen fejlesztették ki, a futómű 20 mm-rel ültethető, az ügyfél igényei szerint.
A csomagot a különösen igényes „Masterpiece Edition” belső tér teszi teljessé, a küszöbbetétek világítását összehangolták a beltéri hangulatvilágítás változtatható színével, számos belső elem, így a váltófülek, karbon kompozitból készültek.
Alább videón is megnézheted a Brabus új mesterművét:
Ha pedig inkább brit hibrid szupersportkocsira vágysz, ajánljuk a McLaren Arturát:







