A Porsche Mobil 1 szuperkupában, valamint a világ számos Carrera kupájában vehet részt a 2026-os szezontól kezdve a jelenlegi 911-esre (992.2-es széria) épülő új Porsche 911 Cup versenyautó.




1990 óta 5381 darab készült a gyári márkakupákra szánt versenyautó különböző generációiból; a most futó 911 GT3 Cup (amelynek még a 992.1-es sorozat adta az alapját, és amelynek az utódjáról cikkünk szól) 1130 példányban talált gazdára. A zuffenhauseni üzemben, a sorozatgyártású 911-esekkel párhuzamosan készülő versenyautó gyártása darabonként nem egészen nyolc órát vett igénybe.
A 2024 január óta zajló fejlesztésben szériatechnológiákból indultak ki, azokat alakították motorsport-kvalitásúvá. Módosították többek között az orrész aerodinamikai jellemzőit, a biztonsági jellemzőket, a fékeket, az erőátvitelt, az elektronikát, magát a hathengeres boxermotort, valamint áthangolták a vezethetőséget. Az abroncsokat, mint legutóbb, most is a Michelin szállítja.
A prototípusok tesztjei a monzai F1-es pályán, a Lausitzringen, valamint a weissachi fejlesztő központ saját tesztpályáján zajlottak.
A fejlesztés során a Porsche Motorsport ugyanazt a szintetikus üzemanyagot használta, amelyet a Porsche Mobil 1 szuperkupában is tankolnak. Az FIA szabályzatának megfelelő üzemanyag CO2-kibocsátása 66%-kal alacsonyabb, mint a hasonló paraméterekkel bíró, de fosszilis üzemanyagé. A versenybenzin -keverék 79,7%-ban tartalmaz megújuló forrásból származó összetevőket. Ezek legnagyobb része a metanolból reformált szintetikus nyersbenzin. Emellett hulladékból gyártott etanollal növelik az üzemanyag oxigén-tartalmát; az e-Benzin oktánszáma 100,5 RON.
Ha nem szimpatikus a Porsche márkakupa, de versenyeznél, vannak még hasonló lehetőségek:





