Csaknem 50 éve, 1976-ban rendezték meg először a Forma-1-es Japán Nagydíjat, 1987 óta – a koronavírus-járvány alatti éveket leszámítva – állandó része a versenynaptárnak. A legtöbb esetben Szuzukában tette tiszteletét a világbajnokság, ám az első két alkalommal, továbbá 2007-ben és 2008-ban a Fuji Speedway adott otthont a futamnak.
Az utóbbi években a fudzsi 6 órás verseny vette át a legrangosabb nemzetközi esemény szerepét, ám nemcsak az endurance-világbajnokság (WEC), de rangos GT-sorozatok és a Super Formula mezőnye is minden évben ellátogat a legendás aszfaltcsíkra.
A fudzsi versenyhelyszín tehát a mai napig is él és virul: egy néhány évvel ezelőtti beruházás révén szállodával és múzeummal bővült a komplexum. Akik pedig megszállnak a Fuji Speedway Hotelben, különleges élménnyel gazdagodhatnak az ott töltött idejük során, ugyanis olyan sportautótúrákra jelentkezhetnek, amiket a szálloda szervez a környező hegyi hágókra, szerpentinekre – írja a SoraNews24.com.
A képre kattintva galéria nyílik:




Két, egyenként körülbelül 130 kilométeres útvonalat teljesíthetnek a résztvevők a négyórás program keretében. Egyes pontok a közeli Fudzsi-hegyre és a Jamanaka-tóra is lélegzetelállító kilátást biztosítanak, de aki szeretné, még szél-, illetve jégbarlangot is láthat közelről.
A sportautótúrához minden kétséget kizáróan egy erős kis méregzsák dukál – több mint valószínű, hogy a Toyota GRMN Yaris tökéletes erre a feladatra. A GR Yaris finomhangolt, még inkább limitált szériás változatáról van szó, amiből mindössze 500 darab készült. Azt, hogy mi mindenben lett jobb a „fapados” variánshoz képest, itt foglaltuk össze.
Fotó: Fuji Speedway Hotel/Hyatt
Nem is adják oda bárkinek a 260 lóerősnél is erősebb hot hatchet, ugyanis érvényes japán vagy nemzetközi vezetői engedély szükséges hozzá, míg az alsó korhatárt 21 évnél húzták meg. Kikötötték továbbá a lakosztály- vagy villafoglalás meglétét – azok, akik más típusú szobában szálltak meg, 90 perces wellnesskezelés foglalásával „kompenzálhatják” ennek hiányát. Ezen felül 65 ezer jent, átszámítva körülbelül 150 ezer forintot kell még fizetniük.
Cserébe sem az útdíjak, sem a parkolási díjak, de még az esetleges nyelvi akadályok miatt sem kell izgulniuk, mivel a túrákhoz kérhető három nyelven (a japán mellett angolul és franciául) beszélő idegenvezető is.
Nem ez volt az első kivételes kezdeményezése a versenypályának – egy korábbiról az alábbi cikkében írt a Vezess:


