Vadonatúj modelleket fejleszt Európába a Ford, árulta el Christoph Herr, a márka német nyelvű piacaiért felelős cégvezető az alá tartozó márkakereskedőkkel folytatott videókonferencián. Ezt a Ford vezérigazgatójára, Jim Farley-ra hivatkozva ígérte meg, ami nagy szó, tekintve, hogy a cég az elmúlt években folyamatosan nyirbálta európai személyautó-kínálatát.




Eltűnt a Fiesta, a Galaxy és az S-Max, és idén ősztől a Focus sem kapható. Ezt azzal indokolta a cég, hogy a könnyű haszonjárművek piacára szeretnének koncentrálni.
Jelenleg a Puma a Ford legnépszerűbb típusa Európában, ebből január és május között 64 212 darabot adtak el. A Kuga 44 573 darabbal a második, a nyugdíjazás küszöbén álló Focusból pedig még most, hétévesen is 32 499 darab talált gazdára.
Ford Focus
Az eladásokat az Explorernek és a Caprinak kellene húznia, ám az elektromos modellek európai piaca 2025-re összeomlott, az előbbiből eladott 15 764 darab és az utóbbi 5068 darabos forgalma elmarad az eredeti várakozásoktól.
A hírről beszámoló Automotive News nem tudott meg részleteket a tervezett modellekről, az azonban kiderült a márkakereskedők reakcióiból, hogy várhatóan nemcsak elektromos modellek, hanem hagyományos, vagy legfeljebb részben villamosított (hibrid) hajtásláncokkal szerelt típusokra is lehet majd számítani.
Autók jönnek, autók mennek, de a Ford Mustang (reméljük) örök:


