Először kínál elektromos kombit a Mercedes-Benz: amikor a CLA Shooting Brake 2026 márciusában forgalomba kerül, kétféle villanymotoros hajtáslánccal lesz választható.
Hajtáslánc




A hátsókerék-hajtású CLA 250+ 200 kW (272 LE) csúcsteljesítményt és 335 nm maximális forgatónyomatékot biztosít, míg a CLA 350 4Matic rendszerteljesítménye 260 kW (354 LE) lesz, 515 Nm kombinált forgatónyomatékkal párosítva. A hátsó tengelyen kétfokozatú sebességváltó segíti a dinamikus gyorsulást, illetve a takarékos nagy sebességű haladást; az átlagos energiafelhasználás legkedvezőbb értéke 12,7, illetve 13,2 kWh/100 km, ami mindenképpen kedvező, de különösen jó egy olyan, 4,7 métert meghaladó hosszúságú autó esetében, amelynek a menetkész tömegéről inkább nem nyilatkozik gyártója.
A nettó 85 kWh kapacitású akkumulátor váltóáramról legfeljebb 22, egyenáramról akár 320 kW-tal tölthető, utóbbi esetben 10 percnyi töltéssel 310, illetve 300 kilométerre elegendő energiát tud felvenni az autó. A szabványos hatótávolság középértéke 761, illetve 730 kilométer.
A menetdinamikai értékek gyakorlatilag megegyeznek a CLA Coupé esetében megismertekkel. Az egy villanymotoros variáns 6,8 mp alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, az összkerékhajtású modellnek 5,0 mp is elég erre – mindkét érték 0,1 másodperccel marad el a négyajtós modell tudása mögött. A végsebesség minden variáns esetében 210 km/óra.
Később további villanymotoros változatok, valamint 48 V-os mild hibridek is lesznek. Ez utóbbiakat nyolcfokozatú, dupla kuplungos sebességváltóval szerelik, az autó 20 kW alatti teljesítményigény esetén, de legfeljebb 100 km/óra sebességig képes lesz tisztán elektromos üzemben is közlekedni. Mind a nyolc fokozatban érvényesíthető a regeneratív fékhatás, a visszatöltés legnagyobb teljesítménye 25 kW.
Méretek
A CLA Shooting Brake 35 mm-rel hosszabb, 22 mm-rel szélesebb és 27 mm-rel magasabb az előző generációs sportkombinál, a tengelytáv 61 mm-rel nőtt. Elöl nagyobb a fejtér (+14 mm), a lábtér (+11 mm) és a válltér (+12 mm).
Hátul már nem ilyen kedvező a helyzet, a lábnak 6, a vállaknak 13 mm-rel kevesebb hely jut, ugyanakkor a fejtér itt is nagyobb 7 mm-rel. Nem jó, hogy a csomagtartó is kisebb. Az alapterülete gyakorlatilag ugyanakkora (+0,27%), a térfogata viszont 30 literrel kisebb. Ha lehajtjuk a hátsó üléseket, a deficit 60 literre nő.
Vigasz, hogy van elöl, a motortér helyén is egy 101 literes csomagtartó (frunk), amely ráadásul megvilágított. Apró csomagtól többet tud tehát magával vinni a CLA Shooting Brake, de tervezni kell a pakolást. A tetőcsomagtartó terhelhetősége csökkent, a vontatható tömeg nőtt.
A pontos méretadatokat a cikk végén található táblázat tartalmazza.
Vezetői környezet
Itt is visszaköszön a CLA Coupénál megismert kezelőfelület, a dupla kijelző, a kétszintes padlókonzol, és persze az új fejlesztésű kormánykerék, amelyre visszahozták a korábban száműzött billenőkapcsolókat és görgőket.
Képernyőből alaphelyzetben kettő van: egy 10,25 colos műszeregység és egy 14 colos érintőképernyő, közös üvegpanel mögött. Kérhető azonban egy második 14 colos képernyő is az első utas elé.
Az utóbbi időkben bejelentett fejlesztések – videójátékok, film-streamingszolgáltatások és egyéb szórakoztató tartalmak – itt is elérhetők. A vezető mesterséges intelligenciát alkalmazó hangfelismerő asszisztensen keresztül is vezérelhet számos fedélzeti funkciót.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake műszaki adatok
| CLA 250+ Shooting Brake EQ technológiával | CLA 350 4MATIC Shooting Brake EQ technológiával | ||
| Max. teljesítmény | kW | 200 | 260 |
| Max. forgatónyomaték | Nm | 335 | 515 |
| Akkumulátor (Li-ion) | nikkel-mangán-kobalt | nikkel-mangán-kobalt | |
| Nettó kapacitás | kWh | 85 | 85 |
| Max. töltési teljesítmény (váltóáram) | kW | 22 | 22 |
| Max. töltési teljesítmény (egyenáram) | kW | 320 | 320 |
| + hatótáv 10 perc töltés után (egyenáram; WLTP) | km | 310 | 300 |
| Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 6,8 | 5,0 |
| Végsebesség | km/óra | 210 | 210 |
| Energia-felhasználás (vegyes, WLTP) | kWh/100 km | 12,7-15,2 | 13,2-15,7 |
| CO2-kibocsátás (vegyes, WLTP) | g/km | 0 | 0 |
| Hatótávolság (vegyes, WLTP) | km | 761 | 730 |
| CO2-besorolás | A | A | |
| Hosszúság | mm | 4723 | 4723 |
| Szélesség (tükrök nélkül / tükrökkel) | mm | 1855 / 2021 | 1855 / 2021 |
| Magasság | mm | 1469 | 1469 |
| Tengelytáv | mm | 2790 | 2790 |
| Fejtér, elöl/hátul | mm | 1039 / 962 | 1039 / 962 |
| Lábtér, elöl/hátul | mm | 1073 / 854 | 1073 / 854 |
| Könyöktér, elöl/hátul | mm | 1456 / 1431 | 1456 / 1431 |
| Válltér, elöl/hátul | mm | 1412 / 1359 | 1412 / 1359 |
| Csomagtartó max. szélesség | mm | 1418 | 1418 |
| Csomagtartó max. hossz | mm | 1039 | 1039 |
| Csomagtartó-kapacitás | liter | 455 / 1290 | 455 / 1290 |
| Első csomagtartó kapacitása | liter | 101 | 101 |
| Max. tetőterhelés | kg | 75 | 75 |
| Max. vontatható tömeg, fékezett | kg | 1500 | 1800 |
Ahogy a Mercedes, a Škoda is hagyományos kombinagyhatalom. Hamarosan ők is bemutatják első elektromos puttonyosukat:






