Aktív családoknak szánja 4,61 méteres, két üléssoros elektromos szabadidőjárművét a Kia. Az EV5 ugyanarra az E-GMP platformra épül, mint a Kia, a Hyundai és a Genesis eddig megismert új generációs villanyautói.




Alig 9 centivel rövidebb az EV6-nál, de tengelytávja 15 centiméterrel kurtább – a helykínálat várhatóan mégsem lesz sokkal rosszabb, mert a külső magasság 12,5 centivel nőtt ahhoz képest. Összességében inkább az EV6 praktikusabb alternatívájának, mint kis testvérének tekinthető az új kompakt e-SUV.
Az Európában már az év második felében megjelenő EV5 az EV9-nél bevezetett, majd azóta mindenhol, még a Sportage-on is alkalmazott, egyedi orrkialakítást kapja. A szögletes formaterv szabályosságát a hátrafelé döntött D oszlop, valamint az első gépházfedél sportos, ívelt domborítása oldja.
A belső teret a szokásos panoráma dupla kijelző, a hagyományos nyomógombokat érintésérzékeny sávval kombináló kezelőfelület, széles, letisztult felületek uralják. Van ujjlenyomat-olvasó, vezeték nélküli szoftverfrissítés, digitális asszisztens.
A padlókonzol fedele tologatható, rekesze variálható, hátul klímavezérlést és kihúzható fiókot kínál, a második sori ülések lehajtható könyöklője ugyanilyen praktikus kialakítású.
A hátsó üléseket lehajtva gyakorlatilag teljesen sík padlót kapunk, az elülső pihenőfotelek akár masszírozni is tudnak.
Az EV5 egyetlen motorral indít, de akkumulátorból kettő áll rendelkezésre, mindkettő nikkel-kobalt-mangán katóddal. A maximális elméleti hatótávolság 530 km. A regeneratív fékrendszer intenzitása több fokozatban szabályozható, akár egypedálos vezetés (gázelvételkor megállásig lassul az autó) is beállítható.
Az akkuról külső fogyasztókat (V2L) táplálhatunk, illetve később a hálózatba is visszatölthetünk (V2G) majd. Ha vontatunk, az autó érzékeli a tömeget (akár 1,2 tonnáig elmehetünk) és módosítja a töltésig megtehető távolságot.
A vezetőtámogató funkciók sokaságát mind felsorolni meddő próbálkozás volna, a lényeg, hogy 2. szintű önvezetésre is képes az autó, magától vált sávot, tartja a sáv közepét, és akár kiszállás után is utasíthatjuk, hogy parkoljon magától.
Magasra teszi a lécet a Kia EV5 számára a Kia EV3, amelyet legutóbb a világ év autójának is megválasztottak:









