A Fiat 500e elektromos verzió gyártását az alacsony kereslet miatt többször is kénytelen volt felfüggeszteni a gyártó. Látva, hogy a helyzet nem javul, a Fiat tavaly bejelentette, hogy a legkisebb modelljük újra megkapja a benzinmotort. A torinói Mirafiori üzemben már működik az új gyártósor, amely jelenleg az előszériás példányokat készíti.
Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója úgy jellemezte a benzines modellt, mint „az 500-as valódi embereknek szánt, pragmatikus verzióját”. Olaszországban az alapára 17 ezer euró (kb. 7 millió forint). Bár nem számít olcsónak, még így is közel 5000 euróval (kb. 2 millió forinttal) kedvezőbb az elektromos változatnál.
Az 1,0 literes, háromhengeres mild hibrid erőforrás 70 lóerős teljesítménnyel bír, és a korábbi generációs 500-asból, illetve a Fiat Pandából ismert FireFly motorcsaládból származik. Egyelőre kizárólag hatfokozatú, kézi sebességváltóval kerül piacra, automata opciót egyelőre nem jelentettek be.




A gyártó pontos technikai adatai még nem nyilvánosak, de valószínűleg a benzinmotoros kivitel jelentősen könnyebb lesz az elektromos verziónál. Utóbbi tömege 24 kWh-s akkumulátorral 1255 kilogramm, míg a 42 kWh-s változaté 1340 kilogramm körül alakul.
A Fiat a benzinmotoros változatot részben azért vezette be, hogy fellendítse a torinói Mirafiori gyár termelését, ahol tavaly mindössze 25 ezer autó készült, holott a kapacitás évi 100 ezer jármű lenne.
Az viszont biztos, hogy az apró méregzsákok, az Abarth almárka típusai elbúcsúznak a felpaprikázott turbós négyhengeresektől. Ezek már tényleg túl nagy mértékben lökik meg a teljes márkára számolt kibocsátási értéket, és a Fiat el akarja kerülni az EU-s büntetéseket.
Így sportos, benzines Fiat 500 változatra már nem számíthatunk, helyette viszont elérhető lesz az Abarth emblémával ellátott elektromos 500e, valamint egy nagyobb, 600e crossover modell.

