Facebook-csoportok, Reddit-aloldalak között már futótűzként terjed pár kép egy érdekes, autóra szerelt eszközről. A szerkezet eredeti célját szinte sehol sem írták meg a hozzászólók, de poénok és vad ötletek bőven akadtak a képek alatt.
Nem csoda, hogy beindítja az emberek fantáziáját, hiszen biztos valamilyen “titkos” kutatáshoz tartozó kísérleti dologról van szó a hozzászólások szerint, avagy egy olyan csodakütyüről, ami energiát tárol, termel, esetleg mindkettő.

A valóság, ahogy az lenni szokott, most is kevésbé izgalmas, mint a légből kapott teóriák. Ez ugyanis csak egy sima autóipari szenzor, semmi több.
A High-Resolution Wheel Pulse Transducer (WPT), magyarul nagy felbontású kerékimpulzus-jeladó egy speciális, nagy pontosságú szenzor, amelyet elsősorban járművek tesztelése és fejlesztése során használnak.

Ez az eszköz egyfajta “hitelesített mérőműszer” a kerék mozgásához. Olyan pontos referenciaadatokat szolgáltat, amelyekhez a jármű saját, beépített szenzorainak működését hasonlítják és kalibrálják. Szerepet játszik a fékrendszer, a különféle vezetéssegítő elektronikai eszközök, autonóm funkciók fejlesztésében, hiszen nagyon pontosan monitorozza a kerék által megtett távolságot, a forgási sebességet, a gyorsulási erőket.
Az önvezető autók szenzorainak (LIDAR, radar, GPS, kamerák) összehangolásához és validálásához is ezt használják, de akár a gumiabroncsok tesztelésénél is bevethető. Ritka és komoly tudású eszköz ez, amit rendelésre gyártanak specifikusan különféle cégek (Kistler), autógyáraknak, nagy tesztközpontoknak és motorsportcsapatoknak.
