A közelmúltban számoltunk be arról, hogy az olasz Porsche-importőrség fennállásának negyvenedik évfordulójára egy tradicionális olasz luxuscipő-gyártóval közösen építettek egyedi 911-est Padovában.
Szép, szép a negyven, de még szebb a hetvenöt, gondolhatta a Porsche luxemburgi képviselete, különösen, mivel ők voltak a márka egyik első külhoni forgalmazói.




A Porsche Luxembourg tehát összeismertette a Porsche Sonderwunsch kreatív szakembereit Jacques Schneider autodidakta luxemburgi képzőművésszel, és az alkalmi társulás létrehozta a Porsche Lëtzebuerg Legacy projektet – egy kívül és belül egyaránt különlegesen kidolgozott, Touring-csomagos Porsche 911 GT3-ast.
A Porsche Sonderwunsch sok mindent csinált már az évek során – eredetileg az 1970-es években hozták létre, majd pár éve újragondolták, hogy a luxusmárkák egyedi kívánságokat megvalósító részlegévé tegyék – de ebben a projektben állítólag ők is új feladatokkal szembesültek. A karosszéria-felületeket például a nagyherceség címerállatának, a piros oroszlánnak (De Roude Léiw) a grafikái díszítik, míg a tetőkárpitba a miniállam körvonalát, valamint a nemzeti himnusz első sorait hímezték bele – megint csak olyasvalami, amire még nem volt példa a Porschénál.
A Vive felirat a ’Vive Lëtzebuerg’ (Éljen Luxemburg!) szokásos rövidítése. A dekorból maga a kreatív ötletgazda sem maradt ki, a tetőkárpiton, a projekt saját logóján, valamint a küszöbbetéteken olvasható feliratokat Jacques Schneider saját kezével írta.
Az ünnepi autó alapját a Touring-csomagos Porsche 911 GT3 adja – ez a motorsport-ihletésű autó visszafogottabb verziója, amely a hatalmas fix szárny helyett kinyitható légterelőt kap, de motorja ugyanaz a 4,0 literes, hathengeres szívó boxer 510 lóerővel és 450 Nm maximális nyomatékkal.
A Porsche Sonderwunsch szakemberei több mint 700 órán át dolgoztak a tervek megvalósításán – ennyire bonyolult munkájuk még nem volt, állítja a gyártó. A kékes-szürke alapra kézzelfestették fel a tűzpiros oroszlán-motívumokat – csak ez a fázis húsz különböző lépésből állt. A színpárosítás maga is a luxemburgi zászlóra utal. A motívum a motorházfedélen, a kerékdobokon, az ajtókon, az üzemanyagfedélen, a hátsó szárnyon és a tetőn látható.
A B-oszlopokon matt feketében látható a projekt emblémája, az első lökhárító rácsán a 75-ös szám olvasható. A beltér különböző felületeit az oroszlán-grafika nyomata díszíti, az adaptív sportülések hátoldalán fekete alumínium betétekre írták rá fehérrel a ’Vive’ szót. A pedálok alumíniumból készültek, a gázpedál tűzpiros színű.
Van, akinek oroszlán, van, akinek százszorszép jut az autójára:






