Sok autórajongó vágya egy klasszikus Ford Mustang. A jó öreg V8-as a hatvanas évekből. Olyan hang, amit más nem tud, olyan karakter, ami utánozhatatlan. Nekünk kuriózum, de az Egyesült Államokban olyan, mint itt az ezerötös Lada. 

1967-ben például összesen 472 121 darab Ford Mustangot adtak el, ez volt a fiatal munkások elérhető álomautója. 

Tehát odaát nem akkora szentségtörés tákolni, átépíteni egy ilyen öreg veteránt, mert bőven van még gyári állapotú mellette. Ez mozgathatta a képeken és a videón látható Mustangot újraálmodó amerikai tulajdonost, aki az 1967-es testbe egy egészen meglepő hajtásláncot épített.

Csak fogtuk a fejünket, amikor meghallottuk, hogy kotyog ez a Mustang 2

A Mustang csak a kabátot adja már, a lemezek alatt európai hajtáslánc dolgozik, méghozzá egy BMW-ből származó motor.

Csak fogtuk a fejünket, amikor meghallottuk, hogy kotyog ez a Mustang 3

Csakhogy ez nem bajor V8-as, és még csak nem is benzines! Emberünk egy 335d típusú 3-as szériát használt fel donornak, vagyis a Ford orrában most egy hathengeres turbódízel dolgozik.

Csak fogtuk a fejünket, amikor meghallottuk, hogy kotyog ez a Mustang 4

Az autó 2011-es évjáratú, vagyis ha minden gyári volt, akkor egy M57D30TÜ2 kódjelű blokk került a Mustangba, ami nincs erő híján. 282 lóerő mellé 580 Nm nyomatékot tud, és a tuning terén is van benne mozgástér, ezeket a számokat a motorvezérlő program átírásával már komolyan fentebb lehet tornázni. 

@only404cars BMW 335D swapped 1967 Mustang what 30.9K do you think about this swap? #bmx #ford #fordmustang #335d #swap #fyp #tranding #familycar #safertogether #soundviral #cupcut #foryoupage #carscene #picoftheday #carlifestyle #viralvideos #videography #explorepage #carlovers #carsdaily #carstagram #racecar #race ♬ sunet original - Only404Cars

Az első Mustang 1964. március 9-én gördült ki a gyárból. Aztán április 17-én, az első bemutatón, a jól megtervezett reklámkampánynak köszönhetően 22 000 darabot értékesítettek egyetlen nap leforgása alatt. Akkori ára a kifejezetten jutányosnak számító 2368 dollár volt, és 70 különböző extra közül lehetett választani. Olcsósága nem volt véletlen, hiszen az autó a nagy szériában gyártott Falcon alvázára és műszaki alapjaira támaszkodott. 

Elsőként 2,8 literes, 100 lóerős soros hathengerest takart a motorháztető, később egy 4,3 literes V8-as került a Mustangba, 164 lóerővel, végül pedig a 4,7 literes, amiből 210 és 271 lóerős változat állt rendelkezésre.