Bár minden autógyártó arról álmodik, hogy autói ellepik a parkolókat világszerte, de ami a Teslákkal történik a Missouri állambeli Westchester gigantikus parkolóiban, az pont egy ellentétes folyamatra utal. A vállalat több mint egy évvel ezelőtt bérelt ki egy területet, hogy ott raktározza a felesleges autóit. A bérleti díjat azóta is fizetik, az autók pedig csak halmozódnak.
Több száz Tesláról beszélünk, amelyeket a régi Chesterfield Mall bevásárlóközpont régóta bezárt parkolójába zsúfoltak be. Ez a helyszín körülbelül öt kilométerre található a közeli Tesla-kereskedéstől, ahol egyszerűen nincs elég fizikai hely mindegyik tárolására.
Jelen állás szerint a Tesla 16 hónapra bérelte a területet, amiből 6 hónap járt le, tehát van még egy kis idejük arra, hogy kitaláljanak egy másik megoldást.
Az eladatlan autók külső helyszínen történő tárolása nem új lépés a Teslától. A cég időről időre és különböző helyeken folyamodik ehhez a megoldáshoz. Láttunk már ilyet Floridában, ahol több tucat autó esett vandalizmus áldozatául. Nemrégiben pedig Detroitban gyűlt meg a bajuk emiatt, ahol ez a megoldás a városi előírásokba ütközik.
A legtöbb nagy autógyártó jelentős készletet tart a már legyártott autókból, amelyek szállításra készen állnak a kereskedőkhöz. A Tesla esete ebben a tekintetben nem kirívó. Az igazi probléma a vásárlói kereslet körül fedezhető fel: nem titok, hogy a márka küzd, hogy tartani tudja a tavalyi eladási szintet.
Az első negyedév teljes bevétele 71 százalékkal esett vissza, és az április sem hozott nagy megkönnyebbülést. A vállalat amerikai eladásai a hónapban 16 százalékkal csökkentek, ami éles ellentétben áll a szélesebb elektromosautó-piaccal, amely ugyanebben az időszakban mindössze 4,4 százalékkal esett vissza.
Ha a kereslet tovább csökken, az igazi kérdés már nemcsak az, hogy meddig maradnak tele ezek a parkolók, hanem az is, hogy mit tervez a Tesla ezzel a rengeteg eladatlan autóval, amint lejár a bérleti szerződés.