Kevés pillanatról marad emlékezetes az idei Forma-1-es Monacói Nagydíj is, pedig két kötelező kerékcserét is előírtak annak érdekében, hogy ne fulladjon vonatozásba a verseny – a szabályváltozás csak részben váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de a középmezőnyben is csak hellyel-közzel kavarta fel az állóvizet.
Az egyik ilyen jelenet Pierre Gasly nevéhez kötődik, aki már a verseny elején megtörte az Alpine-t, miután az alagút kijáratánál hátulról rászaladt Cunoda Juki autójára. Ezzel a francia számára véget is ért a verseny, míg a Red Bull valahogy megúszta az ütést.
A korábbi csapattársak ütközetében a versenyfelügyelők Gaslyt találták vétkesnek, de csak megrovásban részesítették. Ennek ellenére a 29 éves versenyző úgy érzi, nem ő hibázott. „Juki elrontott az alagút bejáratát, így nagyon ráestem” – magyarázta Gasly a Motorsport Weeknek.

Gasly korán kiszállt a versenyből Monacóban. (Fotó: Steven Tee/Getty Images)
„Előtte minden körben a jobb oldalon fékeztem, ezért úgy döntöttem, maradok a bal oldalon. Ő elkezdett fékezni ott, emiatt én a jobb oldalra váltottam, azonban ő visszatért arra az ívre. Később fékeztem, mint ő, így nem tudtam hová menni.”
A Red Bull japán pilótája azonban nem osztotta a francia álláspontját. „Nagy rejtély” – mondta Cunoda. „Nem csináltam semmi ostobaságot, nem mozdulat be a féktávon sem. Őszintén szólva nem tudom, mi történt. Csak visszatekintve emlékszem arra, hogy nekem jött.”
Gasly 💥 Tsunoda #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/FMaJzg9sFd
— Formula 1 (@F1) May 25, 2025
Cunoda az ütközésük után az „idióta” jelzővel illette Gaslyt, de az Alpine pilótája úgy véli, ez csak egy, a pillanat hevében elejtett megjegyzés lehetett. „Nem igazán értem. Egy normál pályán nem mozdulsz be a féktávon. Ha egyszer fékezel, ott maradsz, ahol vagy. Biztos vagyok benne, hogy beszélni fogunk erről, mert nem ez volt a legjobb húzása” – tette hozzá a francia.

