Ötödik éve épít és versenyeztet elektromos raliautókat az Opel. Eddig a Corsa adta a márkakupa-versenyautó alapját, az idei évadtól viszont az új Mokkából készül a GSE Rally: egy 280 lóerős, 345 Nm-es fenevad.




A Mokka GSE nem csak nagy teljesítményű motorja miatt sportos: a felfüggesztést a Bilstein szállította, a váltó motorsport-specifikációjú, a vázszerkezetet könnyítették. A hajtóerő többtárcsás, részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut az aszfaltra, a féltengelyeket és a kerékagyakat megerősítették. A blokkolásgátlót, a menetstabilizálót, a sávban tartó automatát és a kipörgésgátlót mind kikapcsolták.
Amihez nem nyúltak, az az akkumulátor: a közúti modell 54 kWh kapacitású egységét építik be a versenyautóba, az egyetlen különbség, hogy speciális tokozást kapott, kiegészítő fenékvédő lemezzel együtt.
Az utasteret magától értetődően teljesen átépítették: FIA-homológ bukókeret, raliversenyülések, hatpontos biztonsági övek kerültek az autóba. A fedélzeti tűzoltó rendszer speciális, nem vezető oltóanyagot alkalmaz, ütközés esetén néhány tizedmásodperc alatt a komplett autót feszültségmentesíti egy gyorsulásérzékelő.
Az Opel Mokka GSE Rally az első olyan raliautó a világon, amelyet az FIA új eRally5 szabályrendszere szerint építettek, így a prototípus 2026-tól több ügyfélmotorsport-programban is szerephez juthat.
280 lóerő sok, de a 300 még több: az Opel legerősebb autója szintén egy SUV, a Grandland GSE. Teszteltük, alább olvashatsz róla:



